اخبار اقتصاد ایران

غرفه منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اوراسیا عرصه حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و کانون توجه رسانه‌ها

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی غرفه منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه انحصاری اوراسیا را عرصه حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی و کانون توجه رسانه ها عنوان کرد. نتیجه گیری

ایران تحلیل، مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه غرفه منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه انحصاری اوراسیا عرصه حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی و کانون توجه رسانه ها بود، گفت: بیان کرد: در راستای تحقق راهبرد ابلاغی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی برای شرکت در رویدادهای نمایشگاهی بین المللی داخلی و خارجی به منظور معرفی بسته های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که بالغ بر ۱۰۰۰ نفر می باشد. فرصت های این نمایشگاه؛ مناطق فوق با محوریت منطقه آزاد انزلی در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا که از سیزدهم تا شانزدهم برگزار می شود. آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور و در راستای همگانی شدن اقتصاد گردشگری، کارت سفر منطقه آزاد انزلی با همکاری بانک قرض الحسنه راه اندازی شد. مهر ایران رونمایی و رسما عملیاتی شد. وی گفت: همزمان تفاهم نامه ای بین شرکت سرمایه گذاری صنایع تامین عمومی و این سازمان در زمینه های تجاری، لجستیکی و آموزشی منعقد شد.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: از سوی دیگر در حاشیه این رویداد، اشکان پوررشید مدیرعامل شرکت روژه مکات به عنوان سرمایه گذار برتر شناخته شد و کاوه عزیزی ها مدیرعامل شرکت پیشگامان شیمی تقدیر شد. به عنوان صادرکننده برتر مناطق آزاد

مهدی کاظمیان مهمترین برنامه اجرا شده توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه ویژه اوراسیا را نشست تخصصی مناطق آزاد به عنوان بستری برای تحقق داخلی سازی و برون سازی با رویکرد لجستیک، ترانزیت و صادرات عنوان کرد و افزود: : این نشست تخصصی توسط مدیرعامل این سازمان ارائه شد. و مدیران عامل مناطق آزاد ارس و ماکو و نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه به منظور تولید محتوای کارشناسی و عملیاتی سازی بهره برداری از ظرفیت های مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که در حاشیه نمایشگاه اختصاصی اوراسیا برگزار شد که با استقبال فعالان اقتصادی مواجه شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده گروه های رسانه ای مختلف از جمله خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و روزنامه ها افزود: در حاشیه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان، دکتر ظاهر محمد رئیس سازمان اتاق بازرگانی عمان به همراه محمد سجاد سیاهکارزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان، در خصوص سازوکارهای توسعه روابط و هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه دیدار و گفتگو کرد. به همراه جمعی از فعالان اقتصادی منطقه اوراسیا با مدیرعامل این سازمان در ارتباط با فرصت‌ها و زمینه‌های بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های اولین منطقه آزاد شمال کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توسعه روابط کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: از نکات جالب توجه این جلسات حضور معاونان وزیر صنعت و کشاورزی جمهوری های تاتارستان و داغستان است. کازان و ماخاچکالا در مورد اولویت ترانزیت در کریدور شمال-جنوب و همچنین توافق بر سر تامین خودروهای کاماز روسیه و ماشین آلات سنگین گفتگو کردند.

مهدی کاظمیان گفت: علاوه بر فعالان اقتصادی روسی و ایرانی در بازار فدراسیون روسیه، معاون گمرک ایران، معاون توسعه مدیریت شورای عالی مناطق آزاد، مدیران عامل و معاونان و مدیران مناطق آزاد، مدیران شرکت های فعال در حوزه اوراسیا و مدیر شعب بانک صادرات و معاون اقتصاد استان گیلان با حضور در غرفه این منطقه در خصوص توسعه هم افزایی برای حضور محصولات ایرانی در بازار اوراسیا و نیز گفت و گو کردند. کشورهای دریای خزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا