اقتصاد جهان

فرانسه از فهرست 10 اقتصاد برتر جهان حذف می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه منجر به حذف این کشور از فهرست ده اقتصاد بزرگ جهان طی پنج سال آینده خواهد شد.

این موسسه بین المللی مستقر در واشنگتن پیش بینی کرد که سهم فرانسه از تولید ناخالص داخلی جهانی از نظر برابری قدرت خرید (PPP) در سال ۲۰۲۹ به ۱.۹۸ درصد کاهش می یابد، در حالی که تحلیلگران صندوق بین المللی پول در سال گذشته درصدی ۲.۲ درصد را ثبت کرده بودند.

آخرین پیش بینی های صندوق نشان می دهد که کسری بودجه فرانسه تا سال ۲۰۲۹ بالای ۴ درصد باقی خواهد ماند و انتظار می رود بدهی عمومی این کشور از ۱۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رود.

در پاسخ به بودجه ۲۰۲۴ فرانسه، کمیسیون اروپا قبلاً در مورد تضادهای احتمالی با قوانین مالی اتحادیه اروپا هشدار داده و تأکید کرده است که چشم انداز فعلی خطر تعدیل منفی توسط آژانس های رتبه بندی جهانی را به همراه دارد.

بر اساس داده‌های به‌روزرسانی‌شده توسط این سازمان در این ماه، انتظار می‌رود سهم بریتانیا از تولید ناخالص داخلی جهانی در برابری قدرت خرید ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۹ باشد که آن را به دهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می‌کند.

این در حالی است که انتظار می رود ترکیه در رتبه نهم قرار گیرد زیرا سهم این کشور در پنج سال آینده به ۲.۰۹ درصد خواهد رسید.

پیش بینی می شود که پنج کشور اصلی که تا سال ۲۰۲۹ ساختار اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند عبارتند از: چین (۱۹.۴۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان)، ایالات متحده (۱۴.۷۲ درصد)، هند (۹.۲۳ درصد)، ژاپن (۳.۲۱ درصد) و اندونزی. هستند (۲.۷۹ درصد).

آلمان (۲.۷۷ درصد)، روسیه (۲.۷۱ درصد) و برزیل (۲.۱۹ درصد) نیز در بین ده کشور برتر قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا