بانک و بیمه

فرایند تخصیص ارز موبایل در اختیار وزارت صمت است

به گزارش ایران تحلیل، مدیران اداره تخصیص ارز بانک مرکزی طی مکاتبه ای با معاونت ارتباطات و برنامه ریزی شورای اسلامی، نکاتی را در خصوص روند تخصیص ارز تلفن همراه در کشور مطرح کردند.

در این مکاتبه بر اساس نامه قبلی رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال شورای اسلامی در خصوص واردات و تخصیص ارز برای انواع گوشی های هوشمند آمده است: در فرآیند واردات، وزارت صنعت معدن و تجارت ابتدا در همکاری با سازمان های ذیربط پس از بررسی های لازم و تشریفات مربوط از جمله ارائه پیش فاکتور و کارت بازرگانی واردکننده، شناسایی و مقایسه هویت متقاضی با مدارک و مدارک مربوطه با در نظر گرفتن نیاز کالای کشور. ۸ رقمی برای ارائه کد ثبت سفارش برای واردات کالا.

ثبت سفارش (۸) مشخصات دیجیتالی واردات کالا یا خدمات، عنوان و مقدار کالا، میزان ارز، نام ارز، کدهای تعرفه، شرح تعرفه، نام متقاضی و مشخصات کامل واردکننده، تعیین می شود. روش حمل و نقل و تحویل کالا و غیره

پس از صدور دستور، ثبت نام توسط وزارت صنعت معدن و تجارت در سامانه کل معاملات بر اساس گروه بندی ها و تعرفه های تعیین شده توسط وزارتخانه های ذیربط بانک مرکزی مطابق با الزامات بانک ها و در مطابق با منابع ارزی موجود برای تخصیص ارز برای ثبت سفارشات مجوز کالا وارد می شود.

بانک مرکزی صرفاً فرآیند تسهیم عرضه و فروش ارز را بر اساس گروه بندی های وزارت صنعت معدن و تجارت انجام می دهد و صرفاً مبتنی بر ثبت سفارش های تکمیل شده و مجوزهای اخذ شده برای واردات کالا است. و خدمات با موسسات مربوطه و بنا به درخواست بانک های تجاری.

بنابراین شناسایی دقیق کالاها از حیطه اختیارات این بانک خارج است و این بانک تنها به فکر منابع ارزی در اختیار خود برای تهیه و تامین ارز کالاها و خدماتی است که مراحل قانونی اخذ مجوز و ثبت را طی کرده باشند. یک سفارش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا