ترندهای روز

قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون باعث نجات گروهی از کوهنوردان در آمریکا شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

خانواده ای که برای پیاده روی در جنگل ملی کوه هود آمریکا رفته بودند، پس از گم شدن در کوه توانستند با استفاده از ویژگی تماس اضطراری ماهواره ای آیفون با تیم نجات تماس بگیرند. پس از این تماس، روند ۲۴ ساعته نجات این خانواده آغاز شد.

به گزارش وب سایت Clackamas، در روز سه شنبه، ۱۹ مارس، تیم جستجو و نجات شهرستان Clackamas، اورگان گزارش هایی مبنی بر مفقود شدن یک خانواده کوهنورد در جنگل ملی Mount Hood دریافت کرد. تقریباً در ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر، یکی از اعضای خانواده توانست با استفاده از ویژگی تماس ماهواره ای در آیفون اپل با تیم نجات تماس بگیرد.

تماس ماهواره ای آیفون به کمک کوهنوردان آمد

این خانواده کوهنورد نزدیک به ۱۳ کیلومتر پیاده روی کرده بودند و بیش از ۱۰۰۰ متر ارتفاع داشتند. سرانجام ساعت ۶ صبح روز بعد بود که امدادگران توانستند خود را به این خانواده شش نفره برسانند و آنها را سرد، خیس و تشنه یافتند.

در این عملیات امداد و نجات اگرچه درخواست بالگرد شده بود اما به دلیل شرایط جوی بالگرد قادر به فرود نبود. به همین دلیل یک دستگاه خودروی اسنوکت به محل این خانواده اعزام شد. چندین ساعت طول کشید تا این خودرو از مسیر صعب العبور عبور کرد و به کوهنوردان رسید.

ویژگی تماس ماهواره ای SOS اپل به شما این امکان را می دهد که با واحدهای اضطراری مختلف مانند آتش نشانی تماس بگیرید، حتی اگر در منطقه ای بدون آنتن و وای فای هستید. در واقع آیفون می تواند موقعیت مکانی شما را از طریق ماهواره برای نیروهای امدادی ارسال کند.

پیش از این، ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ جان یک مرد را در آمریکا نجات داده بود. سنسور تشخیص سقوط اپل واچ در صورت سقوط ناگهانی فعال می شود و در صورتی که فرد تا یک دقیقه پس از سقوط آلارم را خاموش نکند، اورژانس به صورت خودکار فراخوانی می شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا