ورزشی

قایدی در بین ۵ ستاره برتر جام ملت‌های آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا روز یکشنبه با دیدار استرالیا با اندونزی و تاجیکستان با امارات در قطر آغاز می شود.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به معرفی پنج ستاره ای پرداخت که در مرحله گروهی بسیار درخشان ظاهر شدند.

ایمن حسین (عراق)

عراق تاکنون در میان تیم های برجسته این رقابت ها بوده است و اعتبار زیادی برای این عملکرد نصیب حسین می شود. پنج گل در سه بازی این بازیکن ۲۷ ساله را در صدر فهرست گلزنان قرار داده است.

او هر دو گل را در برد ۲-۱ عراق مقابل ژاپن به ثمر رساند و شیرهای بین النهرین با سه برد در صدر جدول قرار گرفتند.

مصعب البطاط (فلسطین)

کاپیتان فلسطینی در داخل و خارج از زمین الهام بخش بود. دفاع راست هجومی فلسطین با دو پاس گل و ایجاد ۸ موقعیت خوب عمل کرده است. این بازیکن ۳۰ ساله در جریان برد ۳ بر صفر مقابل هنگ کنگ نیز خوش درخشید که اولین برد تاریخ فلسطین در این رقابت ها بود.

وی در دستیابی به این شاهکار تاریخی گفت که بازیکنان به عهد خود با ملت فلسطین عمل کردند.

اکرم عفیف (قطر)

این بازیکن در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ نیز یکی از ستاره های قطر بود. این بازیکن ۲۷ ساله با زدن دو گل پیروزی ۳ بر صفر تیمش مقابل لبنان را قطعی کرد و در دیدار مقابل تاجیکستان بار دیگر گلزنی کرد و ۳ گل شد.

عفیف در ابتدای کار خود در بلژیک و اسپانیا حضور داشت و گفت در صورت رسیدن پیشنهاد مناسب، السعد قطر را ترک می کند و به اروپا بازمی گردد.

مهدی قائدی (ایران)

قیدی، اعجوبه‌ای که به نظر می‌رسد پتانسیل‌هایش تمام شده است، پس از ایفای نقش کلیدی برای ایران در مرحله گروهی، دوباره به مسیر خود بازگشته است. وینگر ۲۵ ساله با سه برد از سه بازی به ایران کمک کرد تا در صدر گروه خود قرار گیرد.

قیدی دو بار در جام ملت های آسیا گلزنی کرده و هر دو گل تقریباً یکسان بود و توپ را به گوشه دروازه شلیک کرد. به نظر می رسد ایران یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در قطر است و قائدی می تواند به آنها کمک کند تا برای اولین بار از سال ۱۹۷۶ به قهرمانی جام ملت های آسیا دست پیدا کنند.

لی کانگ این (کره جنوبی)

یورگن کلینزمن لی را به بازیکنی کلیدی در تیمش تبدیل کرده است و هافبک تهاجمی پاری سن ژرمن نیز به اعتماد مربی خود در جام ملت های آسیا عمل کرده است.

این بازیکن ۲۲ ساله با دو گل در برد ۳-۱ کره جنوبی مقابل بحرین و یک ضربه ایستگاهی درخشان مقابل مالزی ستاره کره ای ها بوده است. تیم او در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف عربستان می رود.

با او کره می تواند برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ قهرمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا