اخبار اقتصاد ایران

قشر ضعیف در یکسال چند کیلو گوشت می‌خورند؟

ملکی درباره لزوم واردات گوشت گفت: درخواست ما از دولت افزایش واردات به دلیل سردی هوا و مشکلات گوشت است و با نزدیک شدن به دی ماه تعطیلاتی در خارج از کشور در پیش داریم که باعث افزایش مصرف می شود. و باید واردات گوشت را هر چه سریعتر افزایش دهیم.

ایران تحلیل، افزایش قیمت گوشت طی سال گذشته فشارهای اقتصادی و وجودی بر اقشار متوسط ​​و پایین جامعه وارد کرده است اما مشخص نیست ناگهان چه اتفاقی در کشور افتاده و چرا قیمت گوشت به شدت افزایش یافته است. برخی معتقدند کمبود دام و گرانی تولید عامل این مشکل است که باید با واردات گوشت جبران شود.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفند، درباره گرانی گوشت به دلیل کمبود دام گفت: این گفته کاملا درست است. دلیل کمبود دام کمبود نهاده ها و خشکسالی است. بیشتر دام‌های مولد به کشتارگاه ختم می‌شد و خوراک گران می‌شد، بنابراین دامدار نمی‌توانست دام را نگه دارد. دام های مولد ما ذبح شده اند و حیوانی نداریم که برای افزایش تعداد دام ها پرورش دهیم. تنها کاری که وزارت جهاد باید انجام دهد و اکنون انجام می دهد واردات گوشت برای کاهش تنش در بازار است، اما این کافی نیست.

وی در ادامه درباره میزان استاندارد مصرف گوشت و مصرف فعلی تصریح کرد: سرانه مصرف ما باید ۱۲ کیلو در سال باشد، اما با توجه به شرایط فعلی ایران به دلیل گرانی و کمبود امکانات، ۸.۵ کیلو برای افراد متمول و متمول است. فقیر. حدودا ۵ کیلو هستش اگر گوشت وارداتی وارد بازار نمی شد با مشکل خاصی مواجه می شدیم. اکنون با تلاش دولت تا حدودی وضعیت بهتر شده است اما متاسفانه این مقدار کم است و دام های خانگی ما کافی نیست و مقداری هم قاچاق است.

وی افزود: برای افزایش جمعیت دام باید دام های مولد اضافه شود و دامداران به تامین نهاده ها تشویق شوند، امسال این اتفاق نمی افتد و این پیش بینی فقط باید در سال آینده انجام شود که ذخایر اصلاحی به سمت بالا نرود. کشتارگاه و تولید مثل افزایش می یابد تا بتوانیم به نقطه اول برگردیم.

ملکی در خصوص لزوم واردات گوشت گفت: درخواست ما از دولت افزایش واردات به دلیل سردی هوا و مشکلات گوشت است و با توجه به نزدیک شدن به دی ماه، در حال برنامه ریزی برای تعطیلات در خارج از کشور هستیم که مصرف را افزایش می دهد. از این طرف و باید هر چه سریعتر واردات گوشت را افزایش دهیم تا ذخایر ما رشد کند تا دچار کسری نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا