اخبار اقتصاد ایران

قول ۳ وزیر در شورای عالی کار برای کاهش تورم به زیر۲۰ درصد

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: پیشنهادات وزارت اقتصاد کلی گویی است و مشخص نیست. آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار؛ وی در خصوص حقوق سال ۱۴۰۳ نیز گفت: تعیین حقوق منطقه ای یا خیر باید در شورا تصمیم گیری شود. […]

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: پیشنهادات وزارت اقتصاد کلی گویی است و مشخص نیست.
آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار؛ وی در خصوص حقوق ۱۴۰۳ نیز گفت: تعیین حقوق به صورت منطقه ای یا خیر باید در شورای عالی کار بررسی شود.
وی در خصوص پیشنهادات وزارت اقتصاد برای دستمزد منطقه ای گفت: پیشنهادات وزارت اقتصاد کلی گویی است و مشخص نیست. نمایندگان کارگری از هر راه حل قانونی که باعث افزایش درآمد کارگران شود استقبال می کنند.
اسدی تصریح کرد: رئیس جمهور وعده اصلاح دستمزدها بر اساس تورم را داده است، بنابراین جامعه کارگری اولاً از ایشان می خواهند که مستقیماً وارد بحث دستمزد شوند و ثانیاً از نمایندگان مجلس می خواهند که بیدار شوند و دستمزدها را حداقل به سطح تورم برسانند. در آخرین سال نمایندگی .
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه نمایندگان کارگران پیشنهاد وزارت اقتصاد را که مشخص نیست قبول ندارند، گفت: جامعه کارگری زیر بار کلی گویی نمی رود. اعضای شورای عالی کار اصل پیشنهادی دولت برای دستمزد منطقه ای را نخوانده اند.
وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس نیز پیشنهاداتی داده است که حق مسکن در مناطق مختلف متفاوت است. پیشنهادهای متعددی برای دستمزد ۱۴۰۳ در بدنه دولت وجود دارد که همین دلیل کافی است تا کارگران به کلیات دولت فکر نکرده و با آن مخالفت کنند.
اسدی با بیان اینکه امیدواریم دولت و مجلس متوجه شرایط سخت کارگران در بحث معیشت شوند، افزود: بر اساس مصوبه مجلس در قانون مدیریت خدمات کشوری، دستمزد کارکنان دولت و دولت نیز باید بر اساس افزایش یابد. تورم. اما متاسفانه اخبار دیگری از افزایش حقوق کارمندان به گوش می رسد.
وی ادامه داد: البته نمایندگان جامعه کارگری مقایسه دستمزد کارگر با حقوق کارکنان دولت را قبول ندارند و در تمام سال های پس از تصویب قانون کار چنین مقایسه ای انجام نشده است. نمایندگان جامعه کارگری در شورای عالی کار بسیار مایلند که وزارت کار جزییات مذاکرات دستمزد را به صورت شفاف و عادلانه در اختیار افکار عمومی قرار دهد و همانطور که قانون اساسی تاکید دارد جزئیات جلسات قانونگذاری مجلس در اختیار مردم، جامعه از فرآیند مذاکرات و مطالبات نمایندگان کارگری در شورای عالی کار نیز باید اطلاع رسانی شود و شنیده شود که تنها مطالبه نمایندگان جامعه کارگری در جلسات مزدی شورای عالی کار. شورای کار عبارت است از اعاده و تعیین مزد بر اساس تبصره های ماده ۴۱ قانون کار.


اسدی تصریح کرد: مشروط شدن ترمیم دستمزد کارگران به افزایش حقوق پایه کارکنان دولت خواسته نمایندگان جامعه کارگری نبوده بلکه این بحث توسط وزیر کار در جلسه اسفندماه شورای عالی کار مطرح شد. در حالی که خواسته نمایندگان جامعه کارگری در این جلسه تعیین دستمزد سال جدید بود. بر اساس تاکید ماده ۴۱ قانون کار بود. نمایندگان دولت از جمله وزیر کار، وزیر صلح و اقتصاد در این جلسه در پاسخ به مطالبه نمایندگان جامعه کارگری گفتند که در سال آینده تورم را مهار می کنند و اجازه نخواهد داد که نرخ تورم بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش تسنیم؛ وی گفت: وزیر کار همچنین قول داد در صورت افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جدید از دولت بخواهد جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد کارگران تشکیل شود.
طی چند ماه گذشته تنها خواسته نمایندگان جامعه کارگری تشکیل جلسه برای ترمیم دستمزد کارگران است و دلیل اصرار بر این مطالبه افزایش هنگفت سبد معیشتی است. در چند ماه از سال جاری باید راه حل مشترکی برای جبران این رقم پیدا شود. بیایید به آنجا برسیم این مطالبه در قالب دو نامه خطاب به وزیر کار نوشته شده است و مطالبه ما ربطی به موضوع حقوق کارمندان دولت ندارد زیرا تورم ایجاد شده توسط این دولت در کشور باعث افزایش هر چه بیشتر خواهد شد. در حقوق کارمندان دولت بی اثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا