اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/15

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار و آمار ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا افزایش یافت و احتمال پایان دادن به سیاست‌های پولی فشرده فدرال رزرو آمریکا را افزایش داد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۲۰۳۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.
سرمایه گذاران اکنون منتظر داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه هستند که سرنخ های بیشتری در مورد سیاست پولی فدرال رزرو پیش از نشست هفته آینده ارائه می دهد.

اعتماد معامله گران به اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد، قیمت طلا را در روز دوشنبه به بالاترین سطح ۲۱۳۵.۴۰ دلار رساند. اما عدم اطمینان در مورد زمان این حرکت باعث شد قیمت طلا در آن روز ۱۰۰ دلار کاهش یابد.
داده های اقتصادی ایالات متحده که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که تعداد مشاغل جدید در ایالات متحده در ماه اکتبر به پایین ترین سطح خود در دو سال و نیم گذشته رسیده است که نشان می دهد افزایش نرخ بهره تقاضا برای کارگران را کاهش داده است.
شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرد. شاخص دلار روز سه شنبه به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.

حدود ۶۰ درصد از معامله گران معتقدند که نرخ بهره تا مارس سال آینده کاهش خواهد یافت. نرخ‌های بهره پایین‌تر به نفع دارایی‌های غیرانتفاعی مانند طلا است.
تحلیلگران فنی رویترز پیش بینی کردند که قیمت طلا می تواند به محدوده ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۹ دلار در هر اونس افزایش یابد که در حال حاضر در حدود ۲۰۰۹ دلار تثبیت شده است.
قیمت نقره امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۴.۵۹ دلار رسید و قیمت پلاتین با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۹۰۵.۶۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا