اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/29

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر محسوسی نداشت. تقاضا برای فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن در میان تنش‌ها در خاورمیانه، پتانسیل کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را جبران کرده است.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.
با پیش بینی واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید.

داده های اقتصادی ایالات متحده که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که فروش خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نیز برای دومین روز متوالی افزایش یافت و تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری غیر سودآور را کاهش داد.
تحلیلگران بر این باورند که بازار در حال حاضر ایستاده و منتظر رویارویی احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می تواند قیمت طلا را افزایش دهد.
اگر درگیری ها در خاورمیانه آرام شود، تمرکز بازار به سمت فدرال رزرو آمریکا خواهد رفت. ظاهرا این بانک در آینده نزدیک نمی تواند نرخ سود را کاهش دهد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
دویچه بانک انتظار دارد قیمت طلا تا پایان سال جاری به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵ به قیمت ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸.۳۱ دلار و پلاتین ۰.۴۳ درصد کاهش یافت و به ۹۵۵.۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا