اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/04

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافت و به کمترین مقدار در هفته گذشته رسید. نگرانی‌ها در مورد درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته و تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان پناهگاهی امن در برابر دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام کاهش یافته است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۹۵ درصد کاهش به ۲۳۲۴ دلار رسید.
تهران قصد ندارد به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور که تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را آرام کرده است، پاسخ دهد.

افزایش شاخص های وال استریت بر طلا فشار وارد کرده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری امن را کاهش داده است.
تنش های ژئوپلیتیکی و خرید بالای طلا توسط بانک های مرکزی باعث شد که قیمت این فلز گرانبها در ۱۲ آوریل به ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت افزایش یابد.
سرمایه گذاران اکنون به دنبال شاخص هزینه مصرف کننده ایالات متحده هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود، که می تواند سرنخ هایی در مورد چشم انداز کاهش نرخ بهره در ایالات متحده ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو روز جمعه گفت که روند کاهش تورم در سال جاری متوقف شده است، بنابراین احتمال تاخیر در شروع کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بهره بالا هزینه ذخیره سازی طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷.۳۰ دلار و پلاتین ۰.۸۰ درصد کاهش یافت و به ۹۱۴.۹۹ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا