اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/05

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید، پس از کاهش نگرانی ها از تنش ها در خاورمیانه، اکنون تقریباً ثابت است. سرمایه گذاران منتظر داده های اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را تعیین می کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار رسید.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه افزایش یافته است، اما به نظر می رسد با کاهش ترس از گسترش درگیری ها، تمایل به ریسک در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان پناهگاه امن در مواقع خطرات ژئوپلیتیکی یاد می شود، کاهش یافته است.
بازار همچنین وضعیت اقتصاد ایالات متحده را بررسی می کند. داده های تورم و اظهارات فدرال رزرو نشان می دهد که کاهش نرخ بهره در ژوئن بعید است.
برخی از مقامات فدرال رزرو گفتند هیچ فوریتی برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد. این امر تقاضا برای طلا را به عنوان سرمایه خیریه کاهش می دهد. معامله گران اکنون منتظر اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر هستند.
بازار همچنین منتظر تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و داده های شاخص هزینه مصرف شخصی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می شود، که سرنخ های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده و زمان کاهش نرخ بهره ارائه می دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷.۵۷ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۹۱۵.۵۲ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا