اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/08

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا برای سومین روز متوالی افزایش یافت و به حدود ۲۳۴۰ دلار رسید. افزایش ارزش دلار آمریکا از افزایش بیش از حد قیمت طلا جلوگیری می کند، زیرا خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران می کند. با این حال، عاملی که بر قیمت فلزات گرانبها تأثیر می گذارد، همچنان سیاست پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا است.

قیمت طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۳۳۷ دلار و ۹۶ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۳۴۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تورم در این کشور در سه ماهه اول سال جاری بیش از حد انتظار افزایش یافته است. این بدان معناست که احتمال تاخیر در کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش می یابد.

نرخ بهره بالا هزینه ذخیره سازی طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۱.۶ درصد رشد داشته است که ضعیف ترین رشد اقتصادی از اواسط سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد. تورم در سه ماهه اول ۳.۷ درصد بود که بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی بود که باعث شد فدرال رزرو برای مدت طولانی نرخ بهره را بالا نگه دارد.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز به بالاترین حد خود در ۵ ماه گذشته رسیده است که ممکن است از افزایش قیمت طلا جلوگیری کند.

این عوامل در کنار تشدید تنش ها در خاورمیانه، تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن را کاهش داده و از افزایش بیش از حد قیمت ها جلوگیری کرده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۲۷.۵۴ دلار و پلاتین ۰.۲۰ درصد کاهش یافت و به ۹۱۷.۴۰ دلار رسید.

انتهای پیام/۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا