اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/11

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بلومبرگ، طلا به دلیل خریدهای سنگین بانک های مرکزی و افزایش تقاضا به عنوان پشتوانه مطمئن، در آستانه سومین ماه متوالی افزایش قیمت قرار گرفت. اما اکنون همه نگاه ها به نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه دوخته شده است، جایی که انتظار می رود سیاست پولی محدودتر شود.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۷۳ درصد کاهش به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.
طلا در ماه گذشته در آستانه افزایش ۵ درصدی قیمت قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در ایالات متحده، مقامات این کشور از کمیته بازار آزاد فدرال انتظار دارند روز چهارشنبه سیاست های پولی سخت تری را اعمال کند و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.
معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان سال جاری حداقل دو بار نرخ بهره را کاهش دهد. نرخ بهره بالا معمولاً برای طلا مضر است زیرا هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودآور را افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
قیمت طلا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است که ناشی از خریدهای سنگین بانک های مرکزی، تقاضای بالا در بازارهای آسیایی به ویژه چین و تشدید تنش های ژئوپلیتیکی از اوکراین تا خاورمیانه است.
کاهش ارزش دلار در روزهای اخیر از قیمت طلا حمایت کرده است. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷.۲۶ دلار و پلاتین ۰.۲۷ درصد کاهش یافت و به ۹۴۹.۳۹ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا