بانک و بیمه

قیمت جهانی طلا باز هم رکورد زد

به گفته بازار، نگرانی در مورد افزایش تورم باعث افزایش تقاضا برای طلای امن شد و قیمت آن را در روز چهارشنبه افزایش داد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۱.۰۲ درصد افزایش به ۲۳۰۵ دلار رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس، گفت: «تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن همچنان افزایش خواهد یافت، زیرا حمله مداوم اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه تأثیر افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و دورنمای کاهش دیرهنگام نرخ بهره را جبران می‌کند. “خنثی شده”.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفتند که کاهش سه بار نرخ بهره در سال جاری منطقی است، حتی در شرایطی که داده‌های جدید اقتصادی ایالات متحده تردیدهایی را در بین سرمایه‌گذاران در مورد این اقدام ایجاد کرده است.

داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته نشان داد که تولید کارخانه در آن کشور به طور غیرمنتظره ای افزایش یافته است. افزایش قیمت مواد اولیه اولیه ترس از افزایش تورم را تقویت می کند.

در زمان تورم بالا و بی ثباتی سیاسی و اقتصادی همواره از طلا به عنوان پشتوانه ای مطمئن یاد می شود. قیمت این فلز گرانبها از ابتدای سال تاکنون ۱۰.۸ درصد افزایش داشته است. طلا برای دهمین روز متوالی شاهد افزایش قیمت است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۲.۳۰ درصد افزایش به ۲۶.۵۲ دلار رسید و پلاتین با ۰.۴۲ درصد افزایش به قیمت ۹۲۸.۸۸ دلار معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا