اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/25 |برنت 76 دلار و 55 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، نفت برنت و آمریکا این هفته را با کاهش قیمت به پایان رساندند. قیمت نفت روز جمعه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت. معامله گران در تلاش هستند تا نشانه های مختلف تقاضای نفت در سال آینده را با هم تطبیق دهند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۵۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵ سنت کاهش یا ۰.۲۱ درصد به قیمت ۷۱ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

بانک فدرال رزرو نیویورک دیروز اعلام کرد که سفارشات کارخانه های تولیدی در ایالات متحده برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است. به این ترتیب نشانه‌های ضعف تقاضای نفت در سال آینده آشکارتر خواهد شد.

بازارها همچنین با اظهار نظر جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک در روز جمعه، که برای کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ ابراز امیدواری کرد، سنجیده می شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه گفت که روند افزایش نرخ بهره برای مهار تورم کامل شده است، اما مسیر را برای افزایش بیشتر باز گذاشته است. این اظهارات پاول باعث شد ارزش دلار به پایین ترین سطح خود در چهار ماه اخیر برسد.

کاهش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.

از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این رقم ۱۳۰ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش بینی قبلی است، اما تقریباً نیمی از پیش بینی اوپک ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز است.

اوپک و متحدانش از جمله روسیه در اواخر نوامبر توافق کردند تولید خود را به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال آینده کاهش دهند.

تعداد چاه های نفت و گاز در ایالات متحده – اولین نشانه از تولید آینده این کشور – از سه حلقه در هفته منتهی به ۱۵ دسامبر به ۶۲۳ کاهش یافت.

انتهای پیام/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا