اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/30 |برنت 82 دلار و 88 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه کاهش یافت. بازارها بر اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر تاخیر در کاهش نرخ بهره فشار می آورند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۹ سنت معادل ۰.۷۱ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸۸ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت یا ۰.۵۸ درصد کاهش با ۷۸ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.
بازارها منتظر جهت گیری تقاضا در چین پس از پایان تعطیلات سال نو قمری در آن کشور هستند. در همان زمان، تعطیلات روز رئیس جمهور در آمریکا، تجارت را نسبتاً پایدار نگه داشت.

پس از یک هفته داده‌های ناامیدکننده اقتصادی ایالات متحده، از افزایش قیمت‌ها تا کاهش خرده‌فروشی و کاهش تولید کارخانه‌ها، سیاست‌گذاران فدرال رزرو روز جمعه گفتند که باید در مورد کاهش نرخ بهره صبورتر باشند. افزایش نرخ بهره هزینه های خرید نفت را افزایش می دهد و چشم انداز بازار را تیره می کند.
تنش ها در خاورمیانه ادامه دارد. رژیم صهیونیستی دومین بیمارستان بزرگ غزه را هدف قرار داده و یمن مسئولیت حمله به کشتی هندی را بر عهده گرفته است.
تحلیلگران مرکز تحقیقات ANZ معتقدند که اوپک می تواند اختلال در عرضه نفت را پوشش دهد زیرا ذخایر مازاد این گروه به ۶.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان در هشت سال گذشته است.
برخی از دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌گویند که این شورا احتمالاً روز سه‌شنبه به درخواست آتش‌بس بشردوستانه در غزه رأی خواهد داد، اما احتمال وتوی آمریکا وجود دارد.
انتهای پیام/۲۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا