اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/27 |برنت 90 دلار و 28 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در آسیا روز دوشنبه در شرایطی کاهش یافت که در پی حمله روز یکشنبه ایران به رژیم صهیونیستی، تحمل ریسک فعالان بازار کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۱۹ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۲۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳۵ سنت، ۳۱ سنت معامله شد.

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی با ۳۰۰ موشک و پهپاد، اولین حمله یک کشور دیگر به این رژیم در بیش از سه دهه گذشته بود. این رویداد نگرانی‌هایی را در مورد تشدید درگیری‌های منطقه‌ای ایجاد کرده است که می‌تواند بر حمل‌ونقل نفت از خاورمیانه تأثیر بگذارد.

در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که این حمله ایران را تلافی خواهند کرد، آمریکا تاکید کرد که در هیچ حمله ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد. قدرت های جهانی و سایر کشورهای عربی و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خواستار خویشتن داری شدند.

قیمت نفت روز جمعه در انتظار حمله ایران افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از اکتبر رسید.

با این حال، قیمت نفت در هفته گذشته ۱ درصد کاهش یافت که می تواند منعکس کننده پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کاهش رشد تقاضای جهانی در سال جاری باشد.

تحلیلگران پس از حمله ایران به رژیم صهیونیستی انتظار افزایش کوتاه مدت قیمت را داشتند. اما آنها معتقدند که تاثیر بلندمدت بر قیمت نفت در شرایطی رخ می‌دهد که عرضه فیزیکی این محصول تحت تاثیر قرار می‌گیرد، به‌عنوان مثال، محدودیت حرکت نفت از طریق تنگه هرمز توسط ایران.

جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس تأثیر عمده ای بر عرضه جهانی نفت نداشت.

انتهای پیام/۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا