اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/11 |برنت 88 دلار و 33 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از آغاز مذاکرات آتش بس در قاهره بین رژیم صهیونیستی و حماس و نگرانی از گسترش درگیری ها در خاورمیانه، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه کاهش یافت. اما نگرانی ها در مورد چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان بر بازار تاثیر می گذارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده با ۱۱ سنت یا ۰.۱۳ درصد کاهش با ۸۲ دلار و ۵۲ سنت معامله می شود.

مذاکره کنندگان حماس روز دوشنبه قاهره را ترک کردند تا پس از گفتگو با میانجیگران قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد صلح چند مرحله ای رژیم صهیونیستی تصمیم گیری کنند.
انتظار می رود حماس در دو روز آینده پاسخ خود را به این پیشنهاد اعلام کند.
این در حالی است که حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح با وجود هشدارهای سران کشورهای خارجی همچنان ادامه دارد.
تداوم حملات یمنی ها به کشتی هایی که عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ و کانال سوئز هستند از کاهش قیمت نفت جلوگیری می کند و در صورت ترس از اختلال در عرضه، قیمت نفت افزایش می یابد.
از سوی دیگر، سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا در اول ماه مه هستند. تورم بالا در این کشور امکان کاهش زودهنگام نرخ را کاهش داده است. کاهش نرخ بهره باعث تقویت اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت می شود.
انتهای پیام/۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا