طلا و ارز

قیمت دلار 22 آذر 1402 / واکنش بازار ارز به اخبار نامساعد خنثی شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار دیروز با نوسانات محدود به کانال نیمی ۵۰ هزار تومان رسید. در حالی که بازار ارز باثبات است، روز دوشنبه خبر جدیدی از تحریم های جدید اتحادیه اروپا منتشر شد و برخلاف گذشته، واکنش بازار ارز به این خبر خنثی بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز گذشته افزایش محدودی را ثبت کرد و ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. روند قیمت این اسکناس طی دو هفته متوالی در این محدوده بوده است و این تمایل بازارساز برای کنترل قیمت دلار از طریق مبادلات ارزی است.

روز گذشته خبر رد لایحه بودجه ۱۴۰۳ و تحریم شش فرد و پنج شرکت ایرانی به بهانه حمایت ایران از حمله نظامی روسیه به اوکراین منتشر شد. برخلاف گذشته، این اتفاقات نتوانست قیمت دلار را با یک سیگنال منفی وارد روند صعودی کند.

کارشناسان اقتصادی می گویند اگر قیمت دلار تا پایان سال به کریدور ششم برسد، قیمتی منصفانه خواهد بود زیرا قیمت و ارزش یکسان است و چنین اتفاقی در سال های اخیر کمتر رخ داده است. آنها چشم انداز برجام را پس از جنگ حماس و اسرائیل از دست رفته می دانند و معتقدند در صورت افزایش فاصله از برجام، به راحتی نفت نمی خرند.

در شرایط خوشبینانه در صورت خرید نفت، نمی توانند به راحتی هزینه آن را پرداخت کنند و کسری بودجه کشور که اکنون به یک معضل تبدیل شده است، بیشتر به چشم می آید. در نهایت پایه پولی رشد خواهد کرد و این به معنای افزایش قیمت دلار است.

لازم به ذکر است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه روند ثابتی را نشان نداد. قیمت دلار هرات با ۳۰ تومان کاهش ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه ۱۰ تومان نوسان محدود داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۳۶۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ ها ناهمسان

قیمت ارزها تاثير گذار

اسکناس یورو دیروز ۵۴ هزار و ۴۷۳ تومان معامله شد و ۱۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادلات ارز و طلا با ۱۱ تومان افزایش به ۴۵ هزار و ۸۹۶ تومان رسید. این انتقال به یورو نیز با ۹ تومان افزایش به ۴۱ هزار و ۷۲۳ تومان رسید.

روز گذشته درهم امارات ۴۰ تومان با قیمت ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) حواله درهم با ۲۲ تومان افزایش به ۱۰ هزار و ۵۷۱ تومان و اسکناس درهم با ۵۲ تومان افزایش به قیمت ۱۱ هزار و ۶۲۸ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا