فناوری

مارک زاکربرگ: گجت پوشیدنی ذهن‌خوان متا به واقعیت نزدیک‌‌تر شده است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: مدیر عامل متا می گوید که ابزار پوشیدنی ذهن خوان این شرکت به زودی و ظرف چند سال آینده وارد بازار خواهد شد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در پادکست مرتبط با هوش مصنوعی اشاره کرد که گجت پوشیدنی ذهن خوان این شرکت به زودی و در چند سال آینده وارد بازار خواهد شد. این دستگاه می تواند سیگنال های مغزی کاربران را تفسیر کند و کاربردهای زیادی دارد.

مارک زاکربرگ اخیراً در پادکست Morning Brew Daily ظاهر شد. وی خاطرنشان کرد: رابط عصبی EMG در حال توسعه توسط این شرکت می تواند سیگنال های ارسال شده از مغز به دست کاربر را شناسایی و درک کند. این محصول ظاهرا در چند سال آینده عرضه خواهد شد.

گجت ذهن خوان پوشیدنی متا در چند سال آینده عرضه خواهد شد

مارک زاکربرگ در پاسخ به یکی از سوالات مطرح شده در این پادکست در مورد قدرت گجت پوشیدنی ذهن خوان متا توضیح داد. مدیر عامل متا می گوید در آینده ای نزدیک، گجت ذهن خوان این شرکت می تواند سیگنال های سیستم عصبی مغز کاربر را بهتر از روش های مبتنی بر استفاده از دوربین، با کمک هوش مصنوعی بخواند.

در واقع، با استفاده از این گجت پوشیدنی، کاربران می توانند با فکر کردن به اینکه چگونه می خواهند دست خود را حرکت دهند، کامپیوتر را کنترل و تایپ کنند. در این میان، پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند نتایج خوبی برای توسعه سریع‌تر و موفق‌تر گجت‌های پوشیدنی ذهن‌خوان به همراه داشته باشد.

در Meta Connect 2022، Meta برای اولین بار نگاهی عمیق به این فناوری ارائه خواهد کرد و مفهوم EMG را که رابط عصبی الکترومیوگرافی است، توضیح خواهد داد. حالا زاکربرگ می گوید این گجت پوشیدنی یک قدم به واقعیت نزدیکتر است. گجت پوشیدنی EMG روی مچ بسته می شود و می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. حال باید دید این گجت پوشیدنی واقعاً چه زمانی و با چه مشخصاتی عرضه می شود و آیا می تواند همان محصولی باشد که زاکربرگ آن را توصیف کرده است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا