اخبار اقتصاد ایران

مالک «کوروش کمپانی» متواری شد | تشکیل پرونده در پلیس جرایم اقتصادی

شرکت کوروش که با ادعای فروش ۲۰ میلیون آیفون نام خود را بر سر زبان ها انداخت، این روزها تعطیل شده و مالک این شرکت متواری شده است. این موضوعی است که پلیس آن را تایید کرده و در تلاش برای یافتن این فرد و گرفتن حقوق مال باخته است.

ایران تحلیل، شرکت کروش که در زمینه فروش تلفن همراه فعال بود، مدعی شد گوشی موبایل آیفون که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود، با قیمت ۲۰ میلیون به فروش می رسد. تومان با حذف واسطه ها. به دست مصرف کننده می رسد و در همین راستا در ماه های گذشته تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی راه اندازی کرده است.

این شرکت که در غرب تهران فعالیت می کرد برای جلب اعتماد مردم از چهره های معروف ورزشی و هنری برای تبلیغات خود استفاده کرد و تا حدودی موفق شد اعتماد شهروندان را جلب کند.

در عین حال برخی ناظران بازار با هشدار نسبت به نصف قیمت فروش گوشی تلفن همراه، این شبهه را ایجاد کردند که شرکت مذکور روش «شرکت های پونزی» را در پیش گرفته است. روش کار این شرکت ها به این صورت است که با سرمایه زیادی فعالیت خود را شکل می دهند و با دریافت پول از مردم به وعده های قبلی خود عمل می کنند و تا جایی که سرمایه وارد نمی شود از مردم این روش را ادامه می دهند. روبرو شدن

در واقع در این روش از محل فعالیت اقتصادی سود به دست نمی آید، بلکه پول مردم دست به دست می شود; مدیران شرکت کروش نیز همین روش را در پیش گرفتند و پس از دریافت پول از مردم به آنها قول دادند که گوشی های خود را تا یک ماه دیگر تحویل بگیرند و حتی قراردادهای خود را به گونه ای تنظیم کردند که در صورت تاخیر در تحویل کالا، آنها متهم خواهند شد. به آنها توجه نکنید.

پیگیری های خبرنگار اجتماعی ایرنا حاکی از آن است که این شرکت در ماه های گذشته نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و به همین دلیل برخی از افرادی که اقدام به پیش خرید گوشی تلفن همراه از این شرکت کرده بودند، اقدام به برنامه ریزی در یکی از … کلانتری غرب تهران. شکایت کرده بودند.

این شرکت اگرچه تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشت، اما از آنجایی که دارای دفتر فیزیکی بود، پرونده آن توسط پلیس امنیت اقتصادی در حال پیگیری است.

پس از پلمپ دفتر این شرکت به دلیل شکایت شهروندان، اخیرا فیلمی مبنی بر فرار مدیر اصلی این شرکت در فضای مجازی منتشر شده است و یک منبع آگاه در فرجا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این موضوع را تایید کرده و از پیگیری های انجام شده برای وی خبر داده است. دستگیری در دستور کار قرار دارد و اقدامات کارآگاهی از اطرافیان و نزدیکان این فرد برای کسب اطلاعات بیشتر و احقاق حقوق مالباختگان در حال انجام است.

وی از طرح شکایت از این شرکت در یکی از کلانتری های غرب تهران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این شرکت دارای دفتر فیزیکی و فروش حضوری است، پرونده آن در پلیس امنیت اقتصادی در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با جدیت پیگیر پرونده های کلاهبرداری از مردم است و در هفته های اخیر تعدادی از این افراد از طریق اینترپل به کشور بازگردانده شدند، تاکید کرد: پرونده کوروش شرکت نیز از این قاعده است. منتفی نیست و به طور جدی به دنبال دستگیری فرد اصلی و همدستانش هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا