اخبار بورس

ما پژوهش را برای نتیجه گیری و اهداف انجام می‌دهیم/ تولید ردیاب گازی در شرکت نفت و گاز اروندان؛ به زودی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: برای اولین بار از ردیاب گاز استفاده می کنیم و این محصول با همکاری دانشگاه امیرکبیر ساخته می شود. به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد. ما برای نتیجه گیری و اهداف خود تحقیق می کنیم.

عبدالله ادهری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در گفتگو با ایران تحلیلبیان کرد: محدوده جغرافیایی شرکت نفت و گاز اروندان در غرب کارون و از بستان، آزادگان، دارخوین، هویزه، سوسنگرد و اروند کنار است.

وی افزود: میزان تولید این شرکت بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز با چشم انداز یک میلیون بشکه ای نیز در برنامه است. این شرکت زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است.

ادهری اهواری ادامه داد: ما با شرکت های دانش بنیان به عنوان شرکت هایی که چالش های عملیاتی و فنی ما را به راه حل تبدیل می کنند، شریک هستیم. ما با چالش های خود با شرکت های دانش بنیان مواجه هستیم. جلسات زیادی برگزار می شود. شرکت های دانش بنیان ایده های خود را عملی می کنند. ایده ها را در موضوع عملیات اعمال می کنیم و پس از موفقیت در آزمایشات آزمایشگاهی و عملیاتی به تولید انبوه می رسیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۶ درصد از کالاهای خریداری شده در خارج از کشور توسط شرکت های دانش بنیان داخلی برای ما ساخته می شود. از نظر فناوری و فناوری در مرز دانش، از خدمات دانش بنیان برای آسفالت‌زدایی چاه‌های نفتی نیز استفاده می‌شود. قابل ذکر است که در چاه های نفت پس از مدتی کار، لایه آسفالت در لوله چاه بسته شده و حرکت نفت متوقف می شود. این روش ها روش های شیمیایی هستند. ما از روش جدید، روش اولتراسوند و همچنین در دندانپزشکی برای برداشتن تارتار، برای سوراخ سوراخ استفاده می کنیم. این قطعات در داخل کشور تولید می شود و ما توانستیم آسفالت را به روش اولتراسونیک برای تعمیر گمانه و افزایش تولید آسفالت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جای دیگری نیز با پیروی از توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، استعدادهای ساخت و ساز موجود در رشته نفت را شناسایی کرده ایم. موتورهای برقی که به وفور در کارخانجات داریم در داخل شرکت ضبط و با استفاده از ریموت هایی که پلاک دارند و به دلیل تحریم پلاک ها به دست ما نمی رسد تولید می شد. در اولین تولید، ۴ سفارش از ۶ سفارش تولید توسط شرکت آروندان انجام شد که مهم ترین آن ها “فلومتر چندگانه” و بهینه سازی هوشمند چاه بود. موضوع دیجیتالی شدن میادین نفتی موضوع روز است و ما نیز در این موضوع پیشگام هستیم. با دبی سنج های همزمان، دبی سنج ها گاز، نفت و آب را ارزیابی کرده و اطلاعات آن ها را به کنترل و پایش چاه های نفت ارسال می کنند.

ادهری اهوری درباره چالش های عملیاتی گفت: چالش های عملیاتی چالش های پژوهشی است. موضوع چالش های عملیاتی در عملیات های زمینی و زمینی. هنگامی که صحبت از چالش های عملیاتی، عملیات زمینی، تولید مانند موتورها و شیرهای برقی می شود. اما چالش های کوچک تری هم داریم. این چالش ها جنبه های فنی پیچیده تری دارند. شرکت های دانش بنیان سهم عمده ای در این کار داشته اند. برای اولین بار از آشکارساز گاز استفاده می کنیم که با همکاری دانشگاه امیرکبیر نیز در حال ساخت است. به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد. ما برای نتیجه گیری و اهداف خود تحقیق می کنیم.

می خواهیم یک چاه نفت حفر کنیم. بر اساس سیال زیرزمینی و نتایج به دست آمده، محل چاه های نفت را با دقت بیشتری تعیین کنید.
اگر چاهی در جای مناسب حفر شود بیشتر تولید می کند. زیرا در نقاط مختلف سوراخ هایی وجود دارد که سنگ ها در آنها کم یا زیاد می شوند. نتایج این تحقیق به ما این امکان را می دهد که با احداث چاه در سایت اصلی تولید را افزایش دهیم. من می خواهم بگویم که دستورالعمل های ما میدان گرا هستند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا