اخبار اقتصاد ایران

محاسبه ۲۸۰۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: برای سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۸۰۰ میلیارد تومان مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس محاسبه شد. شاهین مستوفی درباره مالیات خودروهای لوکس و گران قیمت گفت: در سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ یعنی سه سال دیگر در قانون بودجه پایه مالیاتی جدید تحت عنوان اخذ مالیات از خانه. […]

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: برای سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۸۰۰ میلیارد تومان مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس محاسبه شد.
شاهین مستوفی درباره مالیات بر خودروهای لوکس و گران قیمت گفت: در سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ یعنی در سه سال در قانون بودجه پایه مالیاتی جدیدی تحت عنوان اخذ مالیات از منازل و خودروهای گران قیمت و امور مالیاتی پیش بینی شد. سازمان با توجه به اطلاعات دریافتی از منابع دیگر موظف شد. نهادهای ذیربط اختیار محاسبه، مطالبه و وصول مبالغ مالیاتی مربوط را بر اساس قانون بودجه دارند.
وی ادامه داد: مبنای محاسبه مالیات خودروهای گران قیمت در سال ۱۴۰۰ برای خودروهای لوکس انفرادی و افراد تحت تکفل بالای یک میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۱ هر خودروی بالای یک میلیارد تومان مشمول خودروهای لوکس شد و در سال ۱۴۰۲ طبق قانون قانون بودجه خودروهای بالای سه میلیارد تومان مشمول مطالبه مالیات خودروهای لوکس شد.
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حکم قانون و آیین نامه به صراحت مشخص شده بود که افرادی که بر اساس کارت سبز خودرو در ابتدای هر سال صاحب وسیله نقلیه هستند مشمول آن هستند. به پرداخت این مالیات، از این رو اطلاعات از فرجا دریافت و محاسبه شد. مالیات ۱۴۰۰ به ۳۷۰ هزار خودرو، ۲۶۴ هزار خودرو برای سال ۱۴۰۱ و ۱۶۳ هزار خودرو برای سال ۱۴۰۲ رسیده است.
مستوفی ادامه داد: در مجموع برای سال ۱۴۰۰ دو هزار میلیارد تومان، برای سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ در مجموع دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای گران قیمت و لوکس. محاسبه شد و به اطلاع مالکان رسانده شد تا نسبت به موقع باشد. آن را پرداخت کنید. مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات مربوط به خودروهای لوکس توسط سازمان امور مالیاتی اخذ و به حساب خزانه واریز شد.


وی افزود: مابقی آن هنوز وصول نشده است زیرا دیوان عدالت اداری رای رسیدگی به دعاوی مالیاتی در هیأت های حل اختلاف اصلی و تجدیدنظر را صادر کرده و سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور ادعای جدید اقدام کرده است. فرم. و این مبالغ به افرادی که هنوز پرداخت نکرده اند ابلاغ خواهد شد. پس از ابلاغ در صورت تایید این مالیات بلافاصله از طریق دفاتر فرجا و دفاتر اسناد رسمی مبلغ بدهی مالیاتی در اختیار آنها قرار می گیرد و به دلیل وجود مالیات تایید شده از نقل و انتقال این خودروها جلوگیری می شود.
مستوفی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه قانون این اجازه را داده است، در صورت نیاز از حساب بانکی افرادی که معوقات خود را پرداخت نکرده اند برداشت صورت می گیرد.
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: برای سال ۱۴۰۲ مالکان خودرو تا پایان بهمن آنها یک ماه فرصت خواهند داشت تا مالیات خود را بر روی خودروهای گران قیمت واریز کنند و در نتیجه تا بهمن ماه یک فرصت قانونی است و نمی‌توانیم درباره آمار وصول مالیات خودرو اظهار نظر کنیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستوفی درباره نحوه محاسبه مالیات خودروهای لوکس گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این نرخ پلکانی تا یک و نیم میلیارد تومان بود، یک درصد بر روی مازاد یک و نیم میلیارد تومان محاسبه شد و از یک و نیم تا سه میلیارد، سه درصد روی مازاد یک و نیم میلیارد و … محاسبه شد. افزایش سرسام آوری داشت اما برای سال ۱۴۰۲ این عدد ثابت بود و بالای سه میلیارد تومان مالیات یک درصدی بیش از مابه التفاوت سه میلیارد محاسبه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا