بانک و بیمه

محدودیت تراکنش بانکی و جابه‌جایی پول برای افراد فاقد پرونده مالیاتی

به گزارش ایران تحلیل، هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور گفت: محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت با اجرای تبصره ۳ به رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد. ، ماده ۸ آیین نامه اجرایی، ماده (۱۴) الحاقیه قانون مبارزه با پولشویی.

رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: در خصوص استفاده برخی از صنایع از حساب‌های نیابتی به‌ویژه از طریق خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی کشور، اطلاعات را بررسی کرد. دریافتی از آمار معاملات از ۱۴۰۱ نفر بدون سوابق مالیاتی در نمونه ۱۰۰ معامله دریافتی ماهانه به ارزش حداقل ۳۵ میلیون تومان و در اجرای تبصره (۳) ماده (۸) آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر. – قانون پول شویی که ارائه خدمات کارت به کارت با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا دریافت ۲۰۰ تراکنش در ماه را پیش بینی می کند، افراد فاقد اظهارنامه مالیاتی را از استفاده از کارت های بانکی مرتبط با کد کشور منع می کند. اشخاص حقیقی.

در ادامه این نامه آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید طی سه ماه گزارش اقدامات انجام شده و نتایج آن ضمن اطلاع مراجع ذیربط از اعمال محدودیت مورد نظر به این مرکز ارائه شود.

بدیهی است محدودیت فوق شامل سایر روش‌های پرداخت و انتقال وجه نمی‌شود و با کسب اطلاعات دقیق‌تر، امکان بازنگری و تعمیم آن به سایر گروه‌های جمعیتی و روش‌های پرداخت وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا