اخبار اقتصاد ایران

مقاله مروری چیست؟ چگونه با نگارش مقاله مروری کسب درآمد کنیم؟

مقاله مروری با آسیب شناسی رشته های تحصیلی در واقع آن حوزه دانش را بررسی می کند.

اگر دنیای علم یک انسان بود، قطعا به مطب پزشکی ختم می شد! چرا؟ زیرا او علاقه وسواسی به دسته بندی و طبقه بندی همه چیز دارد، از جمله خود مقاله که ابزاری علمی برای طبقه بندی اشیا است. یعنی نشان می دهد که موضوع علم مربوط به کدام یک از مقوله ها و طبقات علمی است. ساینس مقاله را نوشته ای می داند که به موضوعی علمی می پردازد. در قدیم، یعنی قبل از معجزه اینترنت، تنها تصور ما از یک مقاله، فرم گوتنبرگی آن بود، یعنی چاپ. اما امروزه مانند نظریات بطلمیوس، این دیدگاه به تاریخ پیوسته و شکل الکترونیکی مقاله ارزشی برابر با فرم چاپی آن یافته است.

علم هم وسواس دارد!

وسواس تقسیم علمی به جایی رسیده است که حتی مقاله مروری نیز به ۱۴ بخش فرعی تقسیم شده است. اما باید به این سوال پاسخ دهیم که مقاله مروری چیست؟ ما به همه آنها نیاز نداریم. در تعریف مقاله مروری باید گفت که شکلی از مقاله است که از بطن مقالات دیگر آمده است! چه مفهومی داره؟ به این معنا که این شکل از مقاله نویسی نوعی مرور مقالات یا مقالات منتشر شده قبلی است. به همین دلیل در ساختار آن نتیجه گیری یک ضرورت تلقی نمی شود. هدف از نوشتن چنین مقالاتی ارزیابی یا اندازه گیری داده های مقاله یا مقالات اصلی است. در واقع نوعی انتقاد و قضاوت است.

مقاله مروری چیست؟? آسیب شناسی دانش فعلی!

اگر می خواهید ایده مناسبی در مورد سوال مقاله مروری داشته باشید باید به چیزی مثل آسیب شناسی فکر کنید. زیرا نویسنده در این نوع مقالات سعی می کند کاستی های پژوهشی مقاله یا مقالات اصلی را شناسایی کرده و راه را برای تحقیقات آتی باز کند. همین ویژگی است که مقاله مروری را به ابزاری مهم برای پیشرفت دانش تبدیل می کند. شناسایی نواقص وجه طرح های دیگر است. هنگامی که نویسنده نقصی را شناسایی و برجسته می کند، در واقع پیشنهاداتی را برای تحقیقات احتمالی آینده ارائه می دهد. بنابراین، انجام یک مقاله مروری نوعی آینده نگری علمی است.

انجام یک مقاله مروری

واضح و مختصر بنویسید!

نوشتن مقاله مروری بدون اطلاع از اهداف آن ممکن نیست. باید از قبل بدانیم که این نوع مقاله با چه هدفی نوشته می شود؟ اولین کاری که این نوع مقاله انجام می دهد، ارائه نوعی درک کلی و جامع از موضوعی است که قرار است محور مقاله باشد. خواننده باید ایده ای کلی و روشن و در عین حال ساده شده از زمینه ای که در آن مرور در متن معنا پیدا می کند بیابد. از دل این هدف، هدف بعدی نویسنده مقاله مشخص می شود. برای اینکه خواننده یک ایده کلی از موضوع بدست آورد، لازم است وضعیت فعلی دانش مربوطه را بداند. بنابراین، مقاله مروری باید به طور مختصر دانش فعلی را برای خواننده شرح دهد و توضیح دهد.

روش شناسی، سوال مقاله مروری چیست؟ آن را به یک ضرورت تبدیل می کند!

پاسخ دیگری به چیستی مقاله مروری، ویژگی دیگری از مقاله مروری را تعریف می کند. همه ما می دانیم که آنچه دانش مدرن را از دانش باستانی جدا می کرد روش شناسی بود. یعنی روش های مطالعه شی یا موضوع. بنابراین، طبیعی است که علم مدرن به روش شناسی بسیار حساس است و تنها پژوهشی را که به روش شناسی علمی وفادار باشد، در تحقیقات خود اصیل می داند. با چنین مقدمه ای به سراغ بدنه مقاله مروری یعنی قسمت های مختلف آن می رویم.

مجله مناسب را انتخاب کنید!

مجله ای را انتخاب کنید که با موضوع مقاله شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، هر مجله ای مقالات مروری را منتشر نمی کند.

همه همه چیز را نمی دانند!

انسان نمی تواند در همه زمینه ها متخصص باشد. بنابراین به دنبال رشته هایی باشید که به تخصص و علاقه شما نزدیک باشد. چرا ما این را توصیه می کنیم؟ زیرا تخصص همراه با انگیزه منجر به نوآوری می شود. اگر می خواهیم مقاله مروری ما از سایر مقالات متمایز باشد، باید نوآورانه تر باشد. در دنیایی که همه کلمات معمولی را تکرار می کنند، خیلی زود یک جمله بدیع شنیده می شود.

قلب هیچ مقاله ای بدون موضوع نمی تپد!

وقتی کار را آماده می کنیم، کار اصلی ما شروع می شود. تمام آنچه گفتیم مراحل پیش تولید پاسخ ما به این سوال بود که مقاله مروری چیست. حال به قسمت های مختلف مقاله می رویم. اول از همه، شما باید یک موضوع داشته باشید. این مبحث باید چند ویژگی مهم داشته باشد: مرتبط با رشته تحصیلی-پژوهشی شما، جدید بودن و روش شناسی آن با قوانین استاندارد منطبق باشد.

جغرافیای تحقیق و پرسش مقاله مروری چیست؟!

بهره مندی از انتخاب موضوع و زمینه تحقیق، سود قطعی را برای شما به همراه دارد. به شما می گوید کجا به دنبال منابع خود بگردید. مقاله بدون منبع هیچ اعتباری ندارد. علاوه بر این، مقاله ای حتی اگر خوب نوشته شده باشد، اما منابع آن به روز نباشد، جلب توجه نمی کند. بنابراین منابع خود را از بین منابع به روز و معتبر انتخاب کنید. داده های خود را از داخل این منابع بیرون بکشید.

چگونه از مقالات مروری کسب درآمد کنیم

سوالات تحقیق

پاسخ بعدی ما به سوال مقاله مروری چیست نشان دهنده قدم بعدی شما در مقاله نویسی است. مقاله مروری در واقع یک مقاله تحلیلی است. شما باید داده های جمع آوری شده را با کمک روش علمی پذیرفته شده تجزیه و تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل شما باید پاسخ های قانع کننده ای به سؤالات تحقیق و هدف بیان شده مقاله ارائه دهد.

نوشتن مقاله مروری

بعد از اینکه به این قسمت از تکمیل مطالب مقاله رسیدید، نوبت به ساخت آن می رسد. ایجاد مقاله مانند نوشتن آن است. به صورت مکتوب باید داده ها و مطالعات خود را دسته بندی کنید و خواننده را گام به گام با رویه ای منطقی به هدف خود که آسیب شناسی یا حفره های موجود در شی مورد مطالعه است بکشید. آسیب شناسی در واقع یک گزاره بسته است. اما یک مقاله خوب باید در همه چیز واضح باشد، پس بهتر است پیشنهادات خود را واضح بیان کنید.

مقاله مروری بر منبع درآمد پایدار!

مقاله مروری مانند نوعی پیشگیری است! منظورت چیه؟ وقتی انسان خود را بررسی نمی کند، از بیماری ها و کمبودهای خود بی خبر می ماند. یک مقاله مروری با آسیب شناسی رشته های تحصیلی در واقع آن حوزه دانش را بررسی می کند و با برجسته سازی کاستی های آن، آن را سالم و پویا نگه می دارد. بنابراین همه رشته ها به این نوع مقاله نویسی نیاز دارند و در واقع منبع درآمد مهمی برای مقاله نویسان با استعداد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا