ارزهای دیجیتال

ممنوعیت خرید ارزهای دیجیتال توسط کارت‌های اعتباری در کره جنوبی

به گزارش ایران تحلیل:






دولت کره جنوبی قصد دارد خرید ارزهای رمزپایه با کارت های اعتباری را ممنوع کند تا نگرانی های مربوط به فعالیت های غیرقانونی و سفته بازی در بازار کریپتو را برطرف کند.



به گزارش ایران تحلیل، شورای خدمات مالی کره (FSC) به دلیل نگرانی از خروج غیرقانونی سرمایه داخلی، پولشویی و سفته بازی بیش از حد در بازار ارزهای دیجیتال، ممنوعیت خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت های اعتباری را پیشنهاد کرده است. اصلاحیه پیشنهادی قانون اجرایی برخی عملیات مالی اعتباری، استفاده از کارت های اعتباری برای خرید ارزهای دیجیتال به صورت ارزی را محدود می کند.

تصمیم FSC به دنبال تحقیقات اخیر توسط کمیسیون مبارزه با فساد و حقوق مدنی کره صورت گرفت. تحقیقات فوق نشان داد که قانونگذاران کره جنوبی در معاملات ارز دیجیتال بسیار فعال بودند. آنها با هم، در طول سه سال گذشته حدود ۱۲۵.۶ میلیارد وون (۹۷.۶ میلیون دلار) دارایی های مجازی را مبادله کرده اند.

ممنوعیت پیشنهادی FSC برای خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت های اعتباری برای رفع این نگرانی ها و جلوگیری از استفاده از کارت های اعتباری برای فعالیت های غیرقانونی و سفته بازی بیش از حد در بازار ارز دیجیتال است. FSC همچنین انتظار دارد این ممنوعیت همکاری با برندهای بین المللی را برای جلوگیری از پولشویی و خروج غیرقانونی سرمایه داخلی تقویت کند.

خرید کارت اعتباری را برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی ممنوع کنید

این پیشنهاد در حال حاضر در حال بررسی عمومی است و از افراد و سازمان ها دعوت می شود تا تا ۱۳ فوریه ۲۰۲۴ نظر دهند. پس از این مدت انتظار می رود اصلاحیه مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و سپس رای گیری صورت گیرد. در صورت تصویب این تغییر، قوانین جدید ممکن است در نیمه اول سال ۲۰۲۴ اجرایی شود.

ممنوعیت پیشنهادی واکنش‌های متفاوتی را از سوی جامعه ارزهای دیجیتال دریافت کرد. برخی استدلال می کنند که این خارج از کنترل دولت است و باعث کندی نوآوری در صنعت می شود. برخی دیگر از چنین تصمیمی حمایت می کنند و می گویند که برای حمایت از سرمایه گذاران و جلوگیری از سوء استفاده از کارت های اعتباری برای فعالیت های غیرقانونی ضروری است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا