طلا و ارز

منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر با نوسانات بالا و پایینی همراه بوده است. تغییرات انس در کنار نوسانات بازار ارز دو عاملی بود که منجر به تغییر قیمت طلا و سکه شد. اما تقاضا همچنان راکد است.

عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: شرایط بازار مساعد نیست. قبلا گفته بودیم که قیمت ها در بازار روند اصلاحی را طی خواهند کرد. با هر روند صعودی، نوسانات اصلاحی دارند.»

وی افزود: قیمت طلا از ۱۶ میلیون تومان به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان رسید. باید منتظر ماند و دید که در چند روز آینده اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار نیز گفت: قیمت هر اونس طلا تقریبا به ۲۴۰۰ دلار رسید. اما الان کمتر از ۲۳۰۰ دلار است. به نظر می رسد قیمت ها در هفته های آینده در محدوده فعلی باقی خواهند ماند.

محمدولی افزود: بعد از عید نوروز وضعیت تفاضه خوب نبود. اما ممکن است قیمت ها تثبیت شود تا بازار تا حدودی رونق بگیرد و شاهد افزایش تقاضا باشیم.

یکی از اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه باید از صنایع مولد حمایت کنیم؛ وی تصریح کرد: اگر صنعت طلا تحت حمایت دولت و مسئولان قرار گیرد، بهره وری آن برای اقتصاد کشور بسیار بیشتر از ارزش فعلی خواهد بود و قطعاً می تواند در اشتغال و رشد ارزی به نتایج خوبی دست یابد.

محمدولی افزود: بسیاری از مشاغل با علم روز دنیا فاصله زیادی داریم، هنوز با فناوری های جدید فاصله داریم، اما باید آموزش های لازم داده شود، سپس ارتقای آنها را تقویت کنیم و حرفه ها را در کشور تقویت کنیم. دولت.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای سامانه جامع معاملات چقدر بر معاملات طلا و سکه تاثیر گذاشته است، گفت: در این حوزه از فقر اطلاعاتی رنج می بریم. مردم از این موضوع آگاه نیستند و فعالان بازار نیز اطلاعات کافی ندارند. شما باید در این بخش که چندین سیستم راه اندازی شده است اطلاعات کافی ارائه دهید.

این فعال بازار طلا با اشاره به اینکه مالیات بر طلا تنها بر دستمزد و سود اعمال می شود، خاطرنشان کرد: مالیات طلا تنها شامل دستمزد و سود می شود. وی افزود: از بدو ورود این سامانه، مشتریان اطلاعات خود را با فروشندگان در میان نمی گذارند که ممکن است به دلیل انحراف ذائقه ای باشد که به وجود آمده و باعث بی اعتمادی مردم شده است.

قیمت طلا و سکه در بازار

بر اساس آخرین نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان، قیمت طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۰۴ دلار و هر مثقال طلا در بازار ۱۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان است. .

در بازار سکه هر قطعه سکه طرح جدید ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی قیمت داشت. سکه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا