اخبار اقتصاد ایران

منطقه آزاد انزلی می تواند ایفاگر نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه باشد

پیشنهاد سیاهکارزاده برای توسعه همکاری‌های ایران و روسیه:

سیاهکارزاده تصریح کرد: مهمترین محورهای گسترش روابط دوجانبه با محوریت این منطقه شامل ترانزیت، تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری مشترک و همکاری در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

ایران تحلیل محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی که به همراه هیئت عالی رتبه اقتصادی استان گیلان به فدراسیون روسیه رفته بود در این سفر با بیان اینکه انزلی منطقه آزاد می تواند نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی دو کشور ایفا کند، گفت: مهمترین محورهای توسعه روابط دو کشور با تمرکز بر این منطقه شامل ترانزیت، تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری مشترک و همکاری در این منطقه است. چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا

وی با قدردانی از برنامه ریزی های انجام شده توسط استاندار گیلان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، نقش محوری اتاق بازرگانی گیلان و اتاق مشترک ایران و روسیه را مهم ارزیابی کرد و افزود: در بررسی فرصت های موجود. و زمینه هایی برای گسترش همکاری ها. با فدراسیون باید از تغییر پارادایم اقتصاد بین‌الملل از غرب به شرق آگاه بود که بر اساس آن می‌توان به جایگاه جهانی اقتصاد چین، هند و حتی کشورهای جنوب شرق آسیا و جایگاه ویژه آن اشاره کرد. ایران در معادلات ترانزیت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از مدیریت برنامه‌های سفر هیئت سرمایه‌گذاری اقتصادی گیلان که مجموعه‌ای متنوع و کامل از نهادهای دولتی و بخش خصوصی را تشکیل می‌دهد که در گسترش روابط جمهوری اسلامی مفید و مؤثر است، استقبال کرد. ایران و فدراسیون روسیه، تصریح کرد: بی شک یکی از مهمترین سازوکارهای تحقق دیپلماسی اقتصادی، برگزاری نشستی در بازه های زمانی تعیین شده با حضور بخش دولتی و خصوصی به منظور بررسی میدانی و عملیاتی است. مسائل، رفع موانع و ارزیابی امکان سنجی فرصت های جدید برای همکاری مشترک.

سیاهکارزاده با اشاره به مزیت های قانونی موجود در منطقه متبوع خود برای سرمایه گذاران خارجی و بهره مندی از زیرساخت های مناسب در دو مجتمع بندری کاسپین و انزلی که در محدوده این منطقه واقع شده اند؛ انزلی زمینه سازی برای افزایش روابط تجاری بین بخش خصوصی ایران و روسیه را مهمترین راهبرد سازمان منطقه آزاد برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد و افزود: طرح های سرمایه گذاری در صورت گنجاندن موفقیت آمیزتر خواهد بود. زنجیره ارزش در طرح آنها به طور کامل، به عنوان مثال، در منطقه بندر، علاوه بر احداث اسکله جدید در بندر کاسپین، ایجاد زیرساخت های انبارداری، مجتمع لجستیک و تامین کشتی های تجاری و مسیرهای کشتیرانی در نظر گرفته شود. دلیل موفقیت طرح سرمایه گذاری با محوریت حمل و نقل دریایی.

وی یکی از الزامات اصلی موفقیت طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی را حمایت دولت های ایران و روسیه عنوان کرد و گفت: در این میان تامین مالی، تسریع و تسهیل خدمات گمرکی می تواند زمینه ساز کمی و کیفی آن باشد. بهبود همکاری های اقتصادی دوجانبه و سازمان منطقه آزاد انزلی با صد پروژه سرمایه گذاری آماده هرگونه سرمایه گذاری روسیه با اولویت لجستیک، ترانزیت، حمل و نقل و بنادر می باشد.

لازم به ذکر است در این برنامه استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت همکاری استان های ایران و روسیه افزود: خط ریلی رشت – خزر – آستارا تکمیل کننده کریدور شمال – جنوب و شریان حیاتی ایران است. ارتباط با روسیه

لازم به ذکر است کمیته عالی اقتصادی استان گیلان به ریاست استاندار به منظور رفع محدودیت ها و مشکلات گمرکی و ایجاد شرایط برای تسهیل در توسعه محصولات کشاورزی و امضای تفاهم نامه همکاری چند جانبه، آخرین روندها را بررسی کرد. کریدور شمال – جنوب و راه آهن رشت – آستارا و دیدار با مدیران دولتی و هیئت اقتصادی به این کشور سفر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا