فناوری

موج تازه مجری-بازیگر‌ها در تلویزیون

در ماه های اخیر برنامه های جدیدی با حضور بازیگران در جایگاه مجری از تلویزیون پخش شده است.

به گزارش ایسنا، تجربه موفق حضور بازیگران سینما به عنوان مجری در اوایل دهه ۹۰ منجر به ایجاد برندهای جدید و محبوبی چون «خندوانه»، «دورهمی» و «کودک شو» و بعدها عناوین پرطرفدار دیگری چون خندوانه». بارانی باشد «مارولز» و «پنج ستاره» با موج جدید مجری-بازیگران تلویزیون در حال تکرار هستند.

علیرضا استادی یکی از جدیدترین چهره هایی است که به لیست مجریان-بازیگران رسانه ملی اضافه شده است. او قرار است با «شستادیا» مسابقه ای بین شرکت کنندگان دهه شصت و هشتاد به دو سیما بیاید.

«شکوفه» عنوان برنامه جدیدی است که از دوشنبه ۲۲ آذرماه با اجرای یک بازیگر از شبکه یک سیما پخش می شود.این برنامه با میزبانی امین زندگانی به معرفی شرکت های دانش بنیان می پردازد که پیش از این تجربه اجرای برنامه هایی مانند «میدون» را داشته اند. ” و “کارویا” با تفاوت. زنگدانی پیش از این تجربه محدودی در برنامه های «کارانتینه» در شبکه نسیم و «۱۴ اینچ» در شبکه آی فیلم داشت اما همچنان به عنوان بازیگر شناخته می شود.

در شبکه نسیم که سنت دیرینه ای در استفاده از بازیگران به عنوان مجری دارد، بازیگر جدیدی به عنوان مجری ایران تحلیل شده است. ملیکا شریفی نیا قرار است مجری فصل جدید «کودک شو» باشد. البته این برنامه در فصل های قبل با اجرای پژمان بازغی و حمید گودرزی دو بازیگر دیگر سینما و تلویزیون نیز اجرا می شد. او یکی از معدود بازیگرانی است که مجری یک برنامه تلویزیونی است.

سروش جمشیدی اواسط مهرماه به عنوان مجری برنامه «توپ طلا» به شبکه آموزش سیما آمد. در این مسابقه اطلاعات عمومی از شرکت کنندگان سوالاتی در زمینه های مختلف پرسیده می شود و البته با توجه به ساختار برنامه باید آن را به سرعت انجام دهند که با بسیاری از مسابقات اطلاعات عمومی متفاوت است.

مجید واشقانی بازیگر سینما و تلویزیون نیز به عنوان یکی دیگر از چهره هایی شناخته می شود که در ماه های اخیر از دنیای بازیگری به دنیای پرفورمنس کوچ کرده است. او از ۲۸ مهرماه به عنوان مجری «ایران بین» در شبکه نسیم دیده می شود. او در این برنامه با فرهنگیانی از سراسر کشور که به معرفی میراث فرهنگی، نقاط جذاب و دیدنی و البته فرهنگ و مردم شهرهای مختلف کشور می پردازند، گفتگو می کند.

البته لیست بازیگرانی که حتی در یکی دو سال اخیر مجری بوده اند از این پنج نام بیشتر است اما ایران تحلیل این چهره ها در ۳ ماه اخیر به عنوان مجری برنامه های تلویزیونی موج جدیدی را نشان می دهد که ادامه دارد. روند پیوستن بازیگران به بازیگران. می بخشد.

البته به جز مجری-بازیگران موفقی چون مهران مدیری، سروش صحت و پژمان بازغی، تعدادی از بازیگران زن نتوانستند در نقش مجریان بدرخشند که از جمله آنها می توان به پوریا پورسرخ، فلورا سام و امیرعلی دانایی اشاره کرد.

ایران تحلیل بازیگران سینما و تلویزیون به عنوان مجری برنامه های تلویزیونی نیز نظرات متفاوتی را در میان نخبگان و مخاطبان برانگیخته است. عده ای که این اقدام را دوست ندارند، معتقدند بازیگران فقط باید به عنوان بازیگر فعالیت کنند و حضور آنها در جایگاه مجری علاوه بر تضعیف کار اجرا که تخصص جداگانه ای است، باعث بیکاری مجریان ماهر رسانه ملی می شود.

از سوی دیگر، برخی دیگر به دلیل بازی موفق برخی از بازیگران، رشته های هنری را از یکدیگر جدا نمی کنند و معتقدند با این روش می توان از محبوبیت بازیگران سینما و تلویزیون به عنوان عاملی برای برنامه های رادیویی به اندازه تعداد زیادی استفاده کرد. ممکن است. برای مخاطب جذاب است.

با این حال قطار بازیگرانی که برای اجرا به جام جم می روند همچنان با سرعت مناسبی حرکت می کند. باید دید هر کدام از این چهره ها تا چه اندازه می توانند به عنوان مجری برنامه های تلویزیونی موفق باشند و نظر مخاطب را به خود جلب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا