بانک و بیمه

نقشه سودجویان برای التهاب در بازار ارز| ابطال مجوز بانک ملی اثری بر تجارت دو کشور ندارد

به گزارش ایران تحلیل، محمدعلی نادب افزود: تجار عراقی در ایران خرید می کنند و محموله را در ایران تحویل می گیرند. بنابراین تراکنش های بانکی نقش مهمی در تجارت با عراق ندارد.

نادب با توجه به اینکه قانون تجارت شفافی در عراق وجود ندارد، گفت: دولت در این کشور قدرتمند نیست و قدرت برخی از قبایل بیشتر از دولت است، بنابراین مسیر تجارت این کشور با سایر کشورها متفاوت است. و با این خبر تغییری در تجارت با این کشور ایجاد نمی شود، حتی اگر برای یکی از دو کشور در تجارت مشکلی پیش بیاید، آن کشور عراق است نه ایران.

این فعال اقتصادی ایرانی در عراق با بیان اینکه بیشتر صادرات ایران و عراق از طریق امارات انجام می شود، تاکید کرد: این خبر تاثیر منفی بر تجارت دو کشور نداشته و مبادلات دو کشور مانند گذشته ادامه دارد. بنابراین ایجاد زمینه برای افزایش نرخ دلار به بهانه این خبر بی اساس است و از سوی افراد سودجو آغاز شده است.

وی در پایان تاکید کرد: این خبر تاثیر خاصی بر تجارت یا بازار ارز ندارد، اما نرخ دلار تحت تاثیر تنش های سیاسی چند ماه اخیر بوده است که خوشبختانه از ابتدای هفته با افزایش تنش های سیاسی افزایش یافته است. اقدامات دولت و کاهش تنش روند نزولی بهبود یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا