فناوری

هشدار: تلگرام پریمیوم رایگان را فعال نکنید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

زومیت: تلگرام از روش غیرمنتظره ای برای ارائه اشتراک ممتاز رایگان استفاده می کند که یک کابوس حفظ حریم خصوصی است.

نسخه پریمیوم پیام رسان محبوب تلگرام امکانات ویژه ای مانند آپلود فایل با حجم چهار گیگابایت، استیکرها و ایموجی های مختلف و ترجمه و تبدیل پیام های صوتی به پیامک را در اختیار کاربران قرار می دهد.

تلگرام سرویس پولی پریمیوم را به برخی از کاربران خود به صورت رایگان اما با یک پیش نیاز مهم ارائه می دهد. این افراد باید به تلگرام اجازه دهند تا از شماره تلفن آنها برای ارسال کدهای یکبار مصرف از طریق پیامک استفاده کند.

به گزارش کانال تلگرام Telegram Info English، تلگرام پروژه جدیدی به نام برنامه ورود همتا به همتا (یا P2PL) در اندروید راه اندازی کرده است. این پیام رسان از طریق P2PL و با استفاده از شماره تلفن شما یک کد یکبار مصرف برای سایر کاربران ارسال می کند تا بتوانند وارد حساب کاربری خود شوند.

تلگرام می گوید ماهانه بیش از ۱۵۰ پیامک کد یکبار مصرف توسط یک شماره تلفن ارسال می شود و هزینه آن به عهده صاحب شماره تلفن است. کاربران می توانند از ارسال پیامک به شماره های بین المللی صرف نظر کنند تا هزینه پیامک نامعقول نباشد.

یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی ارسال کد یکبار مصرف از طریق شماره تلفن شما، نمایش آن به سایر کاربران است. تلگرام می گوید که مسئولیت مزاحمت های احتمالی افراد نسبت به یکدیگر را نمی پذیرد.

اشتراک رایگان تلگرام پریمیوم می تواند گامی مثبت برای تجربه ویژگی های خاص این پیام رسان باشد. اما جنبه های منفی و نقض قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران از طریق P2PL یکی از بزرگترین دلایل نادیده گرفتن آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا