اخبار اقتصاد ایران

همایش آموزشی آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق و گاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری همایش آموزشی راهکارهای مدیریت مصرف برق و گاز در راستای آگاهی بخشی به این مهم خبر داد.

ایران تحلیل، محمدتقی مهدی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری همایش آموزشی روش های مدیریت مصرف برق و گاز به منظور آگاهی بیشتر در خصوص این مهم خبر داد.

مهدی زاده در این همایش که به همت مشاور مدیر عامل توزیع نیروی برق گیلان در امور بانوان و خانواده برگزار شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با اسراف ریشه در آموزه های دینی ما دارد و پویایی و گسترش شعارهای مرتبط با فرهنگ صحیح مصرف انرژی به عنوان بخشی از مسئولیت های اجتماعی نیازمند عزم قوی و اقدامات بین بخشی است و شایسته است با ارج نهادن به نگرش خلاق، علمی و کارآمد در سطوح مختلف جامعه اقدامات خوبی در این راستا صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع انرژی و حفظ این سرمایه برای نسل های آینده، ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این همایش آموزشی زهرا یعقوب نژاد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: مدیریت مصرف انرژی به معنای انتخاب الگوها و اتخاذ روش ها و سیاست هایی در مصرف انرژی است که از دیدگاه مطلوب باشد. اقتصاد ملی و تداوم وجود و دوام انرژی و در نتیجه تداوم حیات و حرکت تضمین شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس آموزه های علمی، فرهنگی، دینی و اخلاقی باید مدیریت مصرف انرژی را امری حیاتی دانست و نقش کلیدی زنان در مدیریت مصرف انرژی حائز اهمیت است زیرا می توانند نقطه آغازی برای اصلاح الگو و با یک الگوی مناسب باشند. طراحی مدل، برای مصارف خانگی. ، الگوی جامعی را در جامعه مطرح کرد.

لازم به ذکر است در این همایش جمعی از بانوان شاغل به همراه کارکنان شرکت توزیع برق و گاز استان حضور داشتند. رئیس زاده رئیس خدمات فنی و عمده فروشی شرکت گاز و مهناز یوحنایی مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق گیلان توضیحاتی را در زمینه مدیریت مصرف انرژی ارائه کردند. و به سوالات حاضرین پاسخ داد.

گفتنی است در پی ابلاغ تفاهم نامه همکاری مشترک مشاور امور زنان و خانواده وزارت نیرو و مدیرکل و مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور، همایش آموزشی راهکارهای مدیریت مصرف برق و گاز برگزار شد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا