اخبار اقتصاد ایران

همه چیز در مورد وام خرید لوازم خانگی :: ایران تحلیل

تسهیلات بانک ها برای خرید لوازم خانگی از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان بر اساس درخواست مشتری است.

به گزارش ایران تحلیل، با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت تمام شده اجناس، این روزها بسیاری از مردم به دنبال خرید اقساطی لوازم مصرفی مورد نیاز خود هستند. با خرید اقساطی می توان کالاهایی را خرید که قیمت بالایی دارند برای کسانی که نمی توانند هزینه آن را پرداخت کنند. لوازم خانگی یکی از گران ترین کالاهای موجود در بازار کنونی است. این روزها خرید لوازم خانگی دغدغه بسیاری از خانواده ها و زوج های جوان است. یکی از راه های خرید لوازم خانگی استفاده از وام خرید لوازم خانگی است که متقاضیان زیادی دارد.

وام خرید لوازم خانگی چیست؟

وام خرید کالا یا وام خرید لوازم خانگی وامی است که برخی بانک ها برای خرید لوازم آشپزخانه، برق و … به مشتریان خود می دهند که قبلا برخی از بانک ها این وام را با سهولت بیشتری پرداخت می کردند اما در حال حاضر. ، با بررسی ها و پیگیری هایی که انجام دادیم، بانک های کمی این تسهیلات را ارائه می دهند. علاوه بر این، دریافت آن آسان نیست و بیشتر قراردادهای شرکت ها و سازمان ها با بانک ها منعقد می شود تا کارکنان آنها بتوانند از فروشگاه ها و برندهای خاص طرف قرارداد با بانک های وام دهنده خرید کرده و هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند. . مزایای استفاده از این تسهیلات اعتباری سازمانی این است که هیچ هزینه ای برای شرکت ها و سازمان ها ندارد و کارکنان آنها بدون نیاز به ضامن می توانند سریعتر تسهیلات دریافت کنند.
کدام بانک ها برای خرید کالا وام می دهند؟

با جستجو در اینترنت نام بانک های مختلف مانند بانک سپه، بانک ملت، بانک آینده، بانک سینا، بانک اختاز نوین، بانک رفاه کارگران، بانک دی و بانک ملی به عنوان بانک هایی اخذ می شود که برای خرید کالا یا لوازم خانگی وام می دهند اما در عمل اینطور نیست و اکثرا می گویند فعلا وام نداریم و قرارداد فقط با قطعی است. فروشگاه ها و متقاضی باید به فروشگاه مراجعه و پیش فاکتور بگیرد و سپس به بانک مراجعه کند.»

معدود بانک هایی که تسهیلات می دهند شرایط آسانی برای دریافت تسهیلات ندارند. به عنوان مثال یکی از این بانک ها از ۵ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید کالا وام می دهد اما شرط اصلی اعطای این تسهیلات این است که ابتدا متقاضی اعتبار سنجی باشد و در صورت پایین بودن رتبه اعتباری متقاضی، ضامن باشد. همچنین ملزم به دریافت وام ۵ میلیون تومانی است. است.
شرایط دریافت وام خرید کالا چیست؟

– نکته مهم و قابل توجه برای دریافت وام خرید لوازم خانگی این است که فقط صرف خرید کالاهای داخلی و نو شود.

– متقاضی نباید به بانک بدهکار باشد یا چک برگشتی داشته باشد.

– داشتن حساب در بانک مربوطه الزامی است.

– تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

– میزان تسهیلات بستگی به رتبه اعتباری متقاضی دارد و بانک پس از بررسی سوابق بانکی و تایید اعتبار مشتری به وی وام می دهد. رتبه اعتباری مشخص می کند که با چه تضمینی و تا چه حد می توان وام دریافت کرد.

– از نظر دریافت وام خرید کالا، علاوه بر رتبه اعتباری، مدارک هویتی و شغلی مشتری نیز حائز اهمیت است. برای کارکنان آخرین فیش حقوقی و معرفی نامه (گواهی اشتغال به کار) خطاب به بانک عامل و در برخی موارد گواهی کسر حقوق الزامی است. داشتن پروانه کسب و کارت بازرگانی برای افرادی که به صورت آزاد اشتغال دارند الزامی است. همچنین ارائه اجاره نامه یا سند محل کار یا سرقفلی، مدارک سکونت (سند یا اجاره منزل)، تصویر کامل شناسنامه، تصویر کارت ملی یا رسید ثبت احوال، چک صیادی جدید و همچنین الزامی است. اسناد ضامن

– برای دریافت این تسهیلات به یک ضامن رسمی حتی تا ۳ ضامن نیاز است. تعداد ضامن ها بستگی به مبلغ وام دارد و برای مبالغ بالا علاوه بر ضامن، سفته و چک نیز لازم است.

– اقساط وام لوازم خانگی بسته به مبلغ وام از ۶ ماه تا ۶۰ ماه متغیر است.

– سود بازپرداخت سالانه این تسهیلات معمولاً ۱۸ تا ۲۳ درصد است و در برخی بانک ها بخشی از مبلغ وام حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد وام در بانک بلوکه می شود.

– تسهیلات به صورت کارت اعتباری به متقاضی داده می شود و یا به حساب وی واریز می شود و فقط برای خرید کالا از فروشگاه های طرف قرارداد قابل استفاده است و امکان برداشت نقدی وجود ندارد. در برخی بانک ها روش خرید به این صورت است که در مرحله اول باید به فروشگاه های تعیین شده مراجعه کرده و سپس فاکتور پیش خرید را از نمایندگی یا سایت فروش شرکت های طرف قرارداد تهیه و به بانک عامل مراجعه کنید تا تسهیلات را دریافت کنید

– در برخی از سایت های اینترنتی که با بانک تسهیل گر قرارداد دارند، فقط امکان سفارش و خرید از سایت وجود دارد و امکان خرید حضوری وجود ندارد.

– پرداخت اقساط معمولا یک ماه پس از دریافت اعتبار می باشد.
اعطای تسهیلات خرید کالا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

خبر خوب این است که اعلام شده است دولت با هماهنگی تولیدکنندگان بزرگ و نظام بانکی کشور در نظر دارد به زودی از طرح پیش خرید اعتباری کالاهای مصرفی رونمایی کند. گفته شده است که هماهنگی های این طرح با بانک های عامل نهایی شده و شرکت های بزرگ تولیدی نیز مقدمات طرح را اجرا کرده اند و به زودی جزئیات آن از سوی وزارت حراست اعلام خواهد شد.

در این طرح بسته به میزان اعتبار افراد در سیستم بانکی، تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای تامین مواد مصرفی تخصیص می یابد. در این طرح کارکنان دولت با توجه به رتبه اعتباری خود از ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای تهیه انواع کالاها و لوازم خانگی بهره مند می شوند. همچنین اقشار مختلف مردم با توجه به رتبه اعتباری خود در بانک ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا