فناوری

«هیولای آمشتتن» که ۲۴ سال به دختر اسیرش تجاوز کرده بود به زندان عادی منتقل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورو نیوز: دادگاهی در اتریش در روز پنجشنبه، ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) حکم داد مرد اتریشی که دخترش را ۲۴ سال در زیرزمین خانه اش اسیر کرده و هزاران بار به او تجاوز کرده بود می تواند از حضانت ویژه آزاد شود. مرکز مجرمان اختلال روانی باید به زندان عادی منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی اتریش، با این حال، قاضی در حکم خود اعلام کرد که یوزف فریتزل ۸۸ ساله باید به طور منظم در روان درمانی شرکت کند و در طول یک دوره آزمایشی ۱۰ ساله در زندان تحت ارزیابی روانپزشکی قرار گیرد.

اگرچه دادگاه درخواست او را برای آزادی از زندان رد کرد، اما این تصمیم همچنان یک برد برای تیم حقوقی آقای فریتزل است زیرا شرایط یک زندان معمولی در مقایسه با کنترل های شدید یک موسسه روانپزشکی بهتر تلقی می شود.

نوشته های مشابه

جنایت هولناک او در سال ۲۰۰۸ فاش شد و در سال ۲۰۰۹ او به ارتکاب زنا، تجاوز جنسی، زورگویی، زندانی کردن و بردگی دخترش و همچنین قتل یکی از پسرانش محکوم شد.

در سال ۱۹۸۴، آقای فریتزل دختر ۱۸ ساله خود را در زیرزمین عایق صوتی خانه خود در آمشتتن، شمال اتریش، حبس کرد. او در مدت ۲۴ سال بارها به دخترش تجاوز کرد و هفت فرزند از او داشت که یکی از آنها فوت کرد.

با توجه به میزان خشونتی که در این حادثه رخ داد، رسانه های اتریشی او را «هیولا آمشتتن» نامیدند.

به گفته مقامات اتریشی، همسر فریتزل که با سایر اعضای خانواده در طبقه دوم خانه زندگی می کرد، ظاهرا از آنچه در زیرزمین می گذشت بی خبر بود. پس از ۲۴ سال ناپدید شدن، سرانجام دختر آقای فریتزل در سال ۲۰۰۸ توانست از زیرزمین سیاه چال خود بیرون بیاید.

دادگاه منطقه ای شهر کرمس در رود دانوب حکم داد که آقای فریتزل اکنون از زوال عقل رنج می برد و براساس ارزیابی روانپزشکی که نشان می دهد او دیگر خطری ندارد، می تواند به یک زندان عادی منتقل شود.

این حکم تصمیم قبلی در سال ۲۰۲۲ مبنی بر رد درخواست آقای فریتزل برای انتقال به یک زندان عادی را لغو کرد.

وکیل او آسترید واگنر به آسوشیتدپرس گفت به طور خلاصه دادگاه به این نتیجه رسیده است که او دیگر خطرناک نیست.

وی افزود که موکلم “در حین اعلام حکم دادگاه در آستانه اشک ریختن بود و گفت که برای قربانیان بسیار متاسفم و از او می‌خواهم هر کاری که می‌تواند برای جبران خسارت انجام دهد.”

این حکم هنوز از نظر قانونی لازم الاجرا نیست و دادستان ها ۱۴ روز فرصت دارند تا تجدید نظر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا