اخبار اقتصاد ایران

واردات ۴۰ هزار خودرو تا پایان سال به شرط تامین ارز

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و در دو هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار تخصیص داده شد، گفت: واردات خودرو در سال جاری و سال آینده قطعا ادامه خواهد داشت. مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در […]

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و در دو هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار تخصیص داده شد، گفت: واردات خودرو در سال جاری و سال آینده قطعا ادامه خواهد داشت.
مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منظور آقای منظور در این رابطه را اصلاح می کنم. با واردات خودرو سیاست دولت در قبال واردات خودرو تغییری نکرده است.
وی افزود: منظور ایشان این بود که بر اساس برنامه و بودجه واردات، زمانی که واردات انجام شود ناهماهنگی ایجاد می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: زمانی که ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو در داخل کشور وجود دارد، اختصاص ۲ تا ۳ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور برای واردات خودرو مفید است.
کشور نیست.
رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: سیاست دولت واردات قطعی خودرو در سال جاری است. برای سال آینده در بودجه پیش بینی شده و بدون وقفه انجام می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای واردات خودرو مشکل ارزی نداریم، تصریح کرد: برای واردات خودرو مشکل ارزی به معنای عام نداریم.
ضیغمی گفت: برای تسریع در روند تخصیص ارز برای واردات خودرو، جلسات منظمی با بانک مرکزی داریم. هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار به شرکت ها برای واردات خودرو اختصاص یافت.


رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در ماه های آینده فرصت طلایی برای واردات خودرو داریم تا بتوانیم با تخصیص ارز مناسب حجم قابل توجهی خودرو وارد کنیم.
> واردات ۴۰۰۰۰ خودروی دیگر تا پایان سال
وی در پاسخ به این سوال که تا پایان سال چه تعداد خودرو به کشور وارد می شود، تصریح کرد: این موضوع به نحوه تخصیص ارز بانک مرکزی ارتباط زیادی دارد به طوری که در صورت تخصیص ارز مورد نیاز، حداقل ۴۰ هزار خودروی دیگر می تواند وارد شود. تا پایان سال.
ضیغمی در ارتباط با صادرات خدمات فنی مهندسی به افغانستان گفت: برای صادرات خدمات فنی مهندسی مذاکراتی با دولت طالبان برای ارائه خدمات فنی مهندسی برای بازسازی در این کشور انجام شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: در حال مذاکره هستیم که منابع مالی این خدمات از طریق فاینانس بین المللی تامین شود و ما ارائه دهنده آن خدمات باشیم.

آزادسازی واردات لوازم خانگی برای تنظیم بازار
وی در پاسخ به این سوال که با رفع ممنوعیت واردات لوازم خانگی چه محصولاتی وارد کشور می شود، افزود: در حال حاضر از جزئیات اطلاعی ندارم و معاونت مربوطه در وزارت صنعت اطلاع رسانی خواهد کرد. در این رابطه.
به گزارش تسنیم؛ ضیغمی در پاسخ به سوال دیگری گفت: واردات لوازم خانگی در ماه های گذشته به طور کامل متوقف نشده است و به صورت تلنگی و کولبری انجام می شد اما اکنون برای تنظیم بازار وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا