اقتصاد جهان

ورشکستگی هزاران کسب و کار در کانادا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، هزاران کسب و کار کوچک در کانادا در پی پایان حمایت های مالی دولت این کشور که از زمان شیوع ویروس کرونا آغاز و ماه گذشته به پایان رسید تعطیل شدند و با توجه به اینکه نرخ بهره به بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر در حال افزایش است. آنها با خطر تعطیلی و ورشکستگی روبرو هستند.

رویترز به نقل از گروه‌های با نفوذ و اقتصاددانان هشدار داد که افزایش تعداد ورشکستگی‌ها که در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ ۳۸ درصد افزایش داشته است، به رشد اقتصادی کشور لطمه خواهد زد.

بر اساس این گزارش، مشاغلی که وام های بدون بهره تا سقف ۶۰,۰۰۰ دلار کانادا (۴۴,۶۷۶ دلار) از حساب تجاری اضطراری کانادا (CEBA) دریافت کرده اند، تا ۱۸ ژانویه فرصت دارند وام را بازپرداخت کنند. این وام ها از زمان همه گیری کرونا وجود داشته است.

مهلت بازپرداخت قبلاً چندین بار از تاریخ اصلی پایان دسامبر ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است تا به مشاغل کوچک فرصت بیشتری داده شود تا دوباره روی پای خود بازگردند.

کسب و کارهای کوچک بخش مهمی از اقتصاد کانادا هستند و تقریباً دو سوم از ۱۲ میلیون کارگر بخش خصوصی کانادا را استخدام می کنند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیون کسب و کار کوچک در کانادا وجود داشته است که بیش از یک سوم در تولید ناخالص داخلی این کشور نقش داشته است.

کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا در بیانیه اخیر خود گفت که از ۹۰۰۰۰۰ کسب و کار که کمک های دولتی دریافت کرده اند، یک پنجم آنها هنوز وام خود را بازپرداخت نکرده اند.

طبق گزارش ها، فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) تخمین می زند که یک چهارم آنها اقساط خود را تا تاریخ سررسید پرداخت نکرده اند.

این انجمن تخمین می‌زند که حدود ۲۲۵۰۰۰ کسب‌وکار که وام فدرال را پرداخت کرده‌اند وام بانکی دیگری برای بازپرداخت آن گرفته‌اند در حالی که نرخ‌های بهره به شدت افزایش یافته است. هرکسی که به موقع بازپرداخت نکرده باشد، اکنون باید برای بازپرداخت کامل وام، به مدت دو سال به طور منظم با نرخ بهره سالانه ۵ درصد پرداخت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا