اخبار اقتصاد ایران

ورود تهران به چهارمین سال خشکسالی/ تابستان جیره بندی آب خواهیم داشت؟ :: ایران تحلیل

مدیرعامل آبفای تهران با اشاره به کاهش حجم ذخایر آبی گفت: با ۲۰ درصد بهینه سازی مصرف آب توسط شهروندان امکان ذخیره سازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب برابر با سد کرج وجود دارد.

به گزارش ایران تحلیل، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه در چهارمین سال خشکسالی قرار داریم، گفت: معمولا در استان تهران دو سال خشکسالی و یک سال خشکسالی بوده است، اما متأسفانه سال سوم خشکسالی را پشت سر گذاشتیم و وارد سال چهارم خشکسالی شدیم.

وی ادامه داد: معمولا مکان هایی که منابع آبی خود را از منابع سطحی تامین می کنند، مانند استان تهران که ۷۰ درصد آن از منابع آب سطحی تامین می شود، در زمان وقوع خشکسالی بیشتر متضرر می شوند.

اردکانی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ ذخایر سدهای ما در شهریور ماه ۸۲۵ میلیون مترمکعب بود و در سال ۱۴۰۱ به ۵۲۷ میلیون مترمکعب رسید. شهریور در سال ۱۴۰۲ حجم مخازن سدها به ۴۰۲ میلیون مترمکعب رسید

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم تابستان ۱۴۰۲ را با وجود اینکه میانگین دما یک و نیم درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته بود زنده بمانیم.

مدیرعامل آبفای تهران افزود: در سال ۱۴۰۲ چهارمین سال خشکسالی می گذرد و ۳۵ درصد بارندگی استان تهران کمتر از میانگین بلندمدت است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای گذراندن تابستان بدون مشکل در حال انجام است زیرا استان تهران سالانه یک و نیم میلیارد مترمکعب توزیع می کند که در صورت همراهی شهروندان و مصرف بهینه ۲۰ درصد می شود ۳۰۰ می توانیم یک میلیون متر مکعب ذخیره کنیم. متر آب که معادل ۳۰۰ میلیون متر مکعب سد کرج است که تابستان را بدون دغدغه با همراهی مردم و همکاران سپری می کنیم.

اردکانی در پایان تاکید کرد: مردم تهران باید مطمئن باشند که جیره بندی آب در تابستان اتفاق نمی افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا