اخبار بورس

وضعیت بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ از نظر کارشناسان| کدام سهم‌ها مستعد رشد هستند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبا توجه به بازار هفته گذشته اسفند سوگیری نسبت به نمادهای بزرگ بورس افزایش یافته و برخی این را نتیجه تحولات خبری و اخبار دلاری می دانند. به ویژه تغییرات نرخ دلار، سرعت رشد و تغییر بازار را تسریع کرده است.

در ابتدا حجم تراکنش را افزایش دهید فروردین کم کم می تواند به یک اتفاق مثبت برای بازار تبدیل شود که تاثیر آن به نسبت بیشتری محسوس خواهد بود و این مضمون می تواند تحولات متفاوتی را برای سال جدید بازار رقم بزند.
مواردی مانند نرخ دلار و نیما، فرمول های پالایشی و پتروشیمی، نرخ ارز بانکی، تغییر در گروه خودرو و افزایش ارزش گذاری از جمله اتفاقات مهمی است که بر بازار اثرگذار است. حالا به گزارش ایران تحلیل، بازار سیگنال هایی مبنی بر تغییر نرخ ارز و دلار دریافت کرده است اسفند ۱۴۰۲ ما به وضوح تأثیر خاصی را در بازار مشاهده کرده ایم.

فردین آقابزوری، کارشناس بازار سرمایه

بیرون از فروردین آیا روند صعودی شروع می شود؟

فرزین آقابزوری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بورس در حال حاضر از ظرفیت رشد بالاتری نسبت به سایر بازارها برخوردار است، گفت: در کوتاه مدت بورس می تواند افزایش یابد. می تواند ۳۰٪ بازده مثبت باشد دارند، به همین دلیل پیش بینی شده است بیرون از فروردین در سال ۱۴۰۳ روند صعودی در بازار سهام آغاز می شود.
وی با تاکید بر اینکه نوسانات بخشی از ماهیت بازار سهام است و بنابراین نمی توان انتظار رشد سریع برای همه نمادهای بورسی داشت، افزود: بنابراین در روند صعودی بورس احتمالا برخی نمادها معاملات متعادلی خواهند داشت. با این حال، نتیجه معاملات برای سهامداران مثبت خواهد بود.
آقا بزرگی با تاکید بر اینکه رشد بورس باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد، تصریح کرد: از نظر بنیادی وضعیت فعلی قیمت در بورس منطقی نیست چرا که ارزش دلاری بورس به پایین ترین حد خود رسیده است، در حالی که سودآوری نمادها در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت. از سوی دیگر، اصلاح بورس در اقتصاد تورمی نشان از کنترل دولت بر بازار دارد و این اتفاق روند بازار را تغییر داد. بنابراین بورس پتانسیل رشد بالایی دارد و امسال این کسری جبران خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سیاست گذاری در سال ۱۴۰۲ منجر به عدم اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه شد، تصریح کرد: با این حال در مقطع فعلی این روند تاثیرات مخربی بر اقتصاد کشور دارد و به همین دلیل است که دولت در اتخاذ این رویکرد.” باید در سال جدید تغییر کند. کم کنید تا رونق بازار سرمایه به اقتصاد کشور کمک کند. به عبارت دیگر: بازار سرمایه بازتاب عملکرد دولت در اقتصاد است. بازار

نمادهای نمودار وضعیت حرکت نشانگر

کدام سهام در برابر رشد آسیب پذیر هستند؟

وضعیت فعلی نمودار نماد و همچنین قیمت‌های موجود در بازار نسبت به دورنمای سود و جریان سودآوری مثبت است. این سیگنال ممکن است شواهدی جزئی باشد مبنی بر اینکه ۱۴۰۳ شرایط خوب و مساعدی را برای بازگشت رشد قیمت حداقل از نظر فاندامنتال فراهم خواهد کرد.

علیرضا سادات کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بازار سیگنال ورود چندان واضحی به بازار نداده است، گفت: اگر نشانه های رشد آتی بورس مستقیما از سوی بازار دریافت نشود. بازار و سیاست همان مسیر قبلی را ادامه می دهد در هر صورت اولین روزهای معاملاتی سال ۱۴۰۳ نیز مشابه روزهای میانی است اسفند او امسال واکنش خیلی منفی یا مثبتی نشان نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای بازار نبود، افزود: با این حال اگر چشم انداز سال ۱۴۰۳ را بررسی کنیم، باید تشخیص داد که از آخرین ماه سال ۱۴۰۲ تغییری در رفتار سیاست گذاران ایجاد شده و فضای متفاوتی وجود دارد. قیمت افزایش یافته است. ما سهام خواهیم بود.
این کارشناس بازار سرمایه تاکید می کند: سال ۱۴۰۲ با روند مثبتی به پایان رسید و می تواند انرژی خوبی را در ادامه سال به سهامداران بدهد. ابتدا خطوط اعتباری باز شده و تنگنای مالی بازار تا حدودی کاسته می شود. به نظر می رسد هزینه مالی استقراض افزایش یافته است. با نرخ بهره ۳۰، هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های بهره بالای ۳۰ احتمالا طبیعی است. علاوه بر این مشکل، افزایش تدریجی دلار نیما و افزایش نرخ ارز و همچنین اخبار شرکت خودروسازی، بانک ها و پالایشگاه های پتروشیمی علاوه بر اخبار کلان اقتصادی، می تواند بازار آغاز سال ۱۴۰۳ را جذاب تر و شیرین تر کند. .

سادات با بیان اینکه با انتشار گزارش های ماهانه برخی از سهام بزرگ و کوچک بازار دوباره پررنگ می شود، تصریح کرد: بخشی از نقدینگی ۱۴۰۳ صرف خرید این سهام می شود. دلار نیما باعث تحریک بزرگسالان نیز خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: تا زمان افتتاح بازار سهام در سال ۱۴۰۳ نمی توان اظهارات دقیقی در مورد تحولات آینده بازار داشت. آنچه در مورد روزهای سال ۱۴۰۳ می توان گفت این است که آرامش نسبی در اخبار اقتصادی احتمالاً در هفته ها و روزهای ابتدای سال تأثیرگذار خواهد بود. منطقی ترش کن اما باید نگاهی به دنیای سیاست هم بیندازید: گفتگوها، سخنرانی ها و بیانیه ها در این چند روز تعطیلی هم می تواند برای بازار بسیار مهم و موثر باشد. بنابراین در حال و هوای کنونی نمی توان در مورد حوادث سال ۱۴۰۳ قضاوت و پیش بینی کرد اما به یک چیز مطمئن هستیم. اگر با فرمان فعلی ادامه دهیم، ۱۴۰۳ در نهایت کمی بهتر از ۱۴۰۲ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا