بانک و بیمه

ویژگی‌های نخستین اوراق مرابحه ارزی

به گزارش ایران تحلیل، افشار سرکانیان به نقل از ابنا; مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت در خصوص رونمایی از اولین اوراق ارزی در مرکز بورس ایران گفت: این اوراق دارای پنج رکن اصلی است و ناشر آن شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و بانک است. ملت ضامن اوراق است. همچنین این بانک مسئولیت فروش، دریافت و پرداخت اوراق قرضه و وجوه اشتراک را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: خریداران اوراق، اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی هستند که در گام اول اقدام به ثبت سفارش کرده اند. این اوراق با این عنوان به فروش می رسد که ارزش هر برگه ۱۰۰۰ یورو و حداقل خرید ۱۰۰۰ برگ معادل یک میلیون یورو می باشد. محل خرید و منابع قابل ثبت نیز شامل منابعی است که تعهد ارزی برای بانک مرکزی وجود ندارد.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به اینکه تسویه این اوراق به صورت ارزی و یورویی انجام می شود، گفت: سود اوراق سالانه در پایان هر سال به صورت ارزی از طریق به خریداران اوراق پرداخت می شود. بانک ملت. در واقع این اوراق برای پروژه ای که فوق العاده زیست محیطی و اقتصادی است و شامل ۵۹ مشعل تحت عنوان طرح گازرسانی در شرق کارون است تامین می شود.

وی مجموع سرمایه گذاری این پروژه را یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار عنوان کرد که تاکنون ۲۲۰ میلیون یورو به اضافه ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است. میلیون ها یورو منتشر و عرضه شد. همچنین این پروژه در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با منابع این اوراق پیشرفت آن به ۷۷ درصد می رسد.

سرکانیان در پایان گفت: سود ارزی این طرح برای کشور بیش از یک میلیارد دلار و سودآوری آن برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ۱.۲ میلیارد دلار است. همچنین این پروژه در مرحله اجرا بیش از ۹۰۰۰ نفر و در مدت بهره برداری برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا