اخبار اقتصاد ایران

پرداخت ۸۰ درصدی مطالبات چایکاران | واردات چای امسال کاهشی بوده است

رئیس سازمان چای پرداختی به چایکاران را معادل ۸۰.۵ درصد از کل مطالبات دانست و افزود: دولت ۹۲ درصد از سهم خود را به چایکاران پرداخت کرده است.

حبیب جهانساز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به خرید ۱۴۹ هزار تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران، گفت: ارزش این میزان برگ سبز خریداری شده از چایکاران بالغ بر یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی پرداختی به چایکاران را ۱۵۰۵ میلیارد تومان معادل ۸۰.۵ درصد کل مطالبات عنوان کرد و گفت: دولت ۹۲ درصد از سهم خود را به چایکاران پرداخت کرده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه نیمی از کارخانه های چای موفق به پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات چایکاران شده اند، تصریح کرد: ۳۰ تا ۳۵ درصد کارخانه ها تاکنون ۷۰ تا ۹۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده اند.

جهانساز با اشاره به تلاش دولت برای پرداخت مابقی مطالبات چایکاران خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات تخصیص یافته و به زودی پرداخت ها را به صورت هفتگی انجام خواهیم داد و تا پایان این ماه تسویه حساب خواهیم کرد. اکثریت ادعاها

وی همچنین از شروع زودهنگام پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش چایکاران برای اصلاح، احیا و کشت خبر داد و تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به ازای هر هکتار از ۴ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان افزایش یافته و تاکنون ۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده است. به چایکاران .

رئیس سازمان چای گیلان با بیان اینکه میزان واردات چای در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۷۶ هزار تن چای وارد کشور شد و امسال تا در این مرحله ۳۰ هزار تن وارد شد. فرصت خوبی برای مدیریت بازار عرضه چای داخلی در سال آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا