ترندهای روز

پژوهشی جدید: نوشیدن آب پرتقال طبیعی باعث پایین ماندن قند خون می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن آب پرتقال ساده قبل از هر وعده غذایی، در مقایسه با نوشیدنی های شیرین شده با طعم پرتقال، مصرف غذا در آن وعده غذایی را کاهش داده و منجر به کاهش سطح قند خون می شود.

این تحقیق شامل اندازه گیری تصادفی و مکرر قند خون ۳۶ مرد و زن بالغ با نمایه توده بدنی نرمال بود که دو ساعت بعد از صبحانه حاوی غلات، شیر و یک لیوان آب پرتقال طبیعی، نوشیدنی های شیرین شده با شکر پرتقال و آب مصرف کردند. شیرینی صبحانه مصرف شده است

در مقایسه با نوشیدنی پرتقال، قند خون افراد ۱۵، ۳۰ و ۴۵ دقیقه بعد از نوشیدن آب پرتقال طبیعی کمتر بود، اما بعد از ۶۰ دقیقه اینطور نبود. افرادی که آب پرتقال طبیعی می‌نوشیدند در مقایسه با افرادی که آب پرتقال و آب می‌نوشیدند، غلظت قند خون کمتری داشتند.

استفاده از آب پرتقال طبیعی می تواند کالری کل بدن را در طول روز کاهش دهد و به پایین نگه داشتن سطح قند خون کمک کند. آب پرتقال حاوی فلاونوئیدهایی مانند هسپریدین است که ممکن است با تاخیر در انتقال گلوکز بر جذب قند خون تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث تاخیر در پاسخ گلیسمی شود.

سازمان بهداشت جهانی کاهش قندهای آزاد را به کمتر از ۱۰ درصد انرژی دریافتی روزانه توصیه می‌کند، اما بین قندهای طبیعی موجود در عسل، شربت‌ها و آب میوه‌ها با قندهای تولید شده توسط منابع دیگر تفاوتی قائل نمی‌شود.

به گفته محققان، دانستن جزییات این موضوع مستلزم مطالعه عمیق تری در مورد منابع مختلف قندها و اثرات آنها بر سلامت کلی انسان است. با این حال، اکنون ثابت شده است که آب پرتقال طبیعی به دلیل ساختار و فلاونوئیدهای موجود در آن به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید و قند خون خود را پایین نگه دارید.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا