طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 9 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در ابتدای اولین روز هفته با روند نزولی افتتاح شد. این اسکناس تا پایان معاملات ۲۰۰۰ تومان کاهش را به ثبت رساند. معامله گران بر این باورند که تقاضا کمتر از عرضه است و می گویند فراز و نشیب دلار در هفته های اخیر باعث احتیاط بسیاری از فعالان بازار شده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز شنبه ۱۷ مردادماه افزایش یافت اردیبهشت قیمت دو هزار تومان کاهش یافت و در آخرین معامله در اولین روز هفته دلار از کریدور ششم به آخرین مرحله کانال اول بازگشت.

کسری بودجه رفع شد و دلار ارزان شد؟

این سیاستگذار افزایش ریسک های سیاسی را دلیل شکل گیری روند صعودی قیمت دلار در هفته های اخیر عنوان می کند. در عین حال، بسیاری از معامله گران ناآرامی های سیاسی چند هفته اخیر را بهانه خوبی برای سیاست گذاران برای ایجاد یک روند صعودی در ارزهای مختلف و نوسانات می دانند. آنها رفتار بازار ارز در هفته های اخیر را مشابه الگوی جهش قیمت دلار در سال های اخیر می دانند و معتقدند بخشی از کسری بودجه و تسویه حساب از این طریق جبران می شود.

اقتصاددانان همواره به مسائل سیاسی به عنوان یکی از عوامل موثر بر قیمت دلار اشاره می کنند. اما با وجود ریسک‌های سیاسی که همواره اقتصاد ایران را تهدید می‌کند، بزرگترین چالشی که بازارهای مالی همواره با آن روبه‌رو هستند، سیاست‌های غلط پولی، رشد بیش از حد نقدینگی و تصمیم‌های اشتباه سیاست‌گذاران بانکی است که منجر به ناهماهنگی بانک‌ها می‌شود. کمبود.

درهم ۱۶۰۰۰ تومان شد

قیمت درهم روز شنبه ۸ اردیبهشت ۳۳۰ تومان کاهش یافت و به کانال ۱۶۰۰۰ تومان بازگشت. درهم در آخرین معامله نقدی اولین روز هفته با قیمت ۱۶۷۹۰ تومان بسته شد. تتر با افت ۱۷۵۰ تومانی کانال ۶۳۰۰۰ تومانی را از دست داد و ۶۲۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با ۱۵۰۰ تومان کاهش روی ۷۷۱۸۰ تومان قرار گرفت. روز شنبه یورو نیز با کاهش نزدیک به دو هزار تومانی روی ۶۶ هزار تومان بسته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا