اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات دومین روز هفته با ۰.۳۷ درصد کاهش در سطح ۲۲۰۰۱۰۹ واحد قرار گرفت که ۸۲۳۲ واحد نسبت به قله این شاخص نشان می دهد. شاخص تعادلی با ۰.۳۳ درصد کاهش (معادل ۵۵۰ واحد) به رقم ۷۶۱ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۰.۳۳ درصدی با ۸۶.۹۶ واحد نسبت به قله این شاخص، به سطح ۲۶۴۹۰ واحدی رسید.

پیش بینی بازار سهام برای روز دوشنبه

افزایش ۰.۱۱ درصدی نرخ سود بانکی پس از چند هفته کاهش متوالی خبر اصلی دومین روز هفته بود. این باعث شد که صندوق‌های اوراق قرضه در طول بازار یکشنبه شاهد جریان‌هایی باشند. از سوی دیگر شدت خروج واقعی نقدینگی از بازار افزایش یافت به طوری که مردم بازار سرمایه شاهد تحرکات ریسک گریز معامله گران بودند.

با کاهش انتظارات صعودی محرک اصلی بازار سرمایه یعنی دلار، اخبار مثبت در مورد قیمت گذاری مجدد شرکت ها باعث دلگرمی بازار شده است. پیش‌بینی بورس در روز یکشنبه حاکی از آن است که بازار در مرحله انتظار برای انتشار جزئیات جدید در مورد اخبار مثبت در مورد روند رتبه‌بندی مجدد شرکت است.

روند تحولات بازار در چند هفته اخیر به گونه ای پیش رفته است که در روزهایی که بازار تحت فشار فروش بیشتری قرار دارد، سهام خرد و متوسط ​​در بازار مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار می گیرد. اما در روزهای مثبت، فاصله بین اندیکاتورها به سمت نمادهای اندیکاتور زیاد است.

در راستای پیش بینی میانه هفته ای بورس، به نظر می رسد در سکوت خبری مبنی بر افزایش ارزش شرکت های بزرگ، اهالی بازار سرمایه روز منفی دیگری را در پیش دارند. با افزایش فشار هنگام خرید رئال و ثبت سفارش های حمایتی روی تابلو با نمادهای شاخص ساز می توان از فشار منفی بازار کاسته شد. / اخبار تجارت

عوامل بازدارنده از شدت کاهش شاخص

در این شرایط پیش بینی می شود بازار سهام امروز روز متعادلی داشته باشد، هرچند که به سمت منفی و انگیزه فروش بالا خواهد رفت. دو چیز می تواند از شدت منفی جلوگیری کند. اولین کاری که باید انجام دهید حمایت از تابلو است تا از شکل گیری رنج منفی در نمادهای پرمعامله جلوگیری شود. با توجه به تجربه اخیر بازار می توان گفت که دستور حمایت روی تابلو قطعا سنگین خواهد بود. موضوع دیگری می تواند ناشی از شفاف سازی نمادها به خصوص نمادهای پرمعامله باشد. به عنوان مثال، اگر نمادی با نرخ تراکنش بالا مانند ذوب آهن، تعداد قابل توجهی از تمدید را برای تمدید منتشر کند، می تواند انگیزه فروش را از بین ببرد و از شدت منفی جلوگیری کند./فردانمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا