فناوری

پیش بینی بورس امروز ۲ بهمن ۱۴۰۲

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه لیزینگ ایرانیان (ویران)، سیمان سفید نی ریز (سنیر) و سیمان فارس (سفر) بیشترین افزایش قیمت را در بازار سهام به ثبت رساندند. در بازار فرابورس شرکت های آس پی، سرمایه گذاری سبحان و جنرال مکانیک بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس، چافیبر (شرکت الیاف ایران)، کاروی (شرکت توسعه معادن ایران روی) و رطب (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان) بیشترین کاهش قیمت را در بازار روز یکشنبه و شرکت سرمایه گذاران تدبیرگران در معاملات فرابورس داشتند. (سدبیر)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (طغرب) و بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات روز یکشنبه ۳۹ نماد صف خرید و ۶۸ نماد صف فروش داشتند. ارزش کل صف های خرید با ۱۴ درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۱ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با ۴۴ درصد کاهش به ۴۷۸ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: زمان واریز سود مرحله دوم حقوق صاحبان سهام مشخص شد.


پیش بینی بازار سهام امروز

بورس تهران روز گذشته روند نزولی را آغاز کرد و در نهایت تا سطح ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد پایین آمد. به این ترتیب شاخص که در هفته گذشته نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد افزایش یافته بود، دیروز برای پنجمین روز متوالی عقب نشینی کرد و افت کرد. در ۵ روز گذشته شاخص بیش از ۴۴ هزار واحد از دست داده است.

دیروز شاخص کل ۰.۶۳ درصد و شاخص هم وزن ۱.۳۳ درصد کاهش داشت. نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، خودرو، وغدیر و شهباران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با ۸ درصد کاهش به ۵۵۲۳ میلیارد تومان رسید. اما روز یکشنبه برای هفتمین روز متوالی سرمایه واقعی از بورس خارج شد و به ۶۳۸ میلیارد تومان رسید. در ۷ روز معاملاتی گذشته ۲۴۲۰ میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شده است.

دیروز نمادهای فسبا، شتر، فولاد، دیشهرستان های شبندر، خودرو، شستا، فملی و خساپا بیشترین برداشت واقعی را به ثبت رساندند. روز یکشنبه ۷۶ درصد نمادهای بازار قرمز بودند، خروج سرمایه و کاهش شاخص ادامه یافت. بنابراین، روندهای بازار داخلی همگی نزولی هستند.

منبع: اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا