فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲


ایران تحلیلی –

از آغاز اسفند ماه بورس با روند افزایشی و حال خوب خود همه را شگفت زده کرد.

روز اول مبادله: در پایان معاملات روز شنبه ۲۸ بهمن، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۱۸ هزار و ۵۱۸ واحد کاهش به ارتفاع ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۲۲ واحد رسید.

در این روز شاخص هم وزن با ۶ هزار و ۲۲۷ واحد کاهش به رقم ۷۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. نمادهای «فولاد، شپنا، شتران، وبملت، شستا، فارس و کهچاد» بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

روز شنبه، شاخص فرابورس در پایان معاملات روز با ۲۵۱ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. نمادهای «بپس، آریا، هرمز، خاور، شگویا، فسبا و وسپهر» بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشتند و همگی منجر به کاهش شاخص شدند.

روز دوم مبادله: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه ۲۹ بهمن با افزایش ۴ هزار و ۷۲۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۴۴ واحدی قرار گرفت.

در این روز شاخص هم وزن با یک هزار و ۳۷۱ واحد افزایش به رقم ۷۲۲ هزار و ۷۴۷ واحد رسید و شاخص قیمت نیز با افزایش ۷۷۳ واحدی به رقم ۴۰۷ هزار و ۷۰۱ واحد رسید.

معامله گران بازار سهام روز یکشنبه با انجام ۲۸۷ هزار نوبت معاملاتی بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۸ میلیون سهم و اوراق بهادار داد و ستد کردند که ارزش آنها به بیش از ۳۷ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال رسید.

در این روز نمادهای «فولاد، وبملت، شپنا، وامید، بوعلی و شطران» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

همچنین در پایان معاملات روز، شاخص فرابورس با افزایش ۷۷ واحدی به ۲۴ هزار و ۶۹۵ واحد رسید.

در ۲۹ بهمن ماه بیش از ۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی در ۲۰۰ هزار نوبت داد و ستد شد و نمادهای «آریا، غسینو، مادیرا، خاور، الخت و حقار» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز سوم مبادله: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با افزایش ۶۶۰۶ واحدی در ارتفاع ۲۷۱۱۳۲ واحدی قرار گرفت.

در این روز شاخص هم وزن با ۴ هزار و ۵۸۵ واحد افزایش به رقم ۷۲۷ هزار و ۳۰۰ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۷۸ واحد افزایش به رقم ۴۳۲ هزار و ۱۲۳ واحد رسید.

معامله گران بازار سهام روز دوشنبه با انجام ۲۹۸ هزار نوبت معاملاتی بیش از ۱۰.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی معامله کردند که ارزش آنها به بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال رسید.

همچنین نمادهای «فولاد، شستا، بوعلی، شتران، دبید، شبندر و کگل» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و شاخص فرابورس در پایان معاملات امروز با ۱۴۲ واحد به رقم ۲۴ هزار و ۸۳۶ واحد رسید.

در این روز نزدیک به هشت میلیارد سهم و اوراق مالی در ۲۵۹ هزار نوبت داد و ستد شد.

نمادهای «فسبا، قوسینو، وسپهر، مادیرا و آریا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز چهارم بورس: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه یکم اسفند با افزایش ۷۳۱ واحدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۰۷ واحدی رسید.

در این روز شاخص هم وزن با ۱۹۵ واحد کاهش به رقم ۷۲۷ هزار و ۲۸ واحد رسید و شاخص قیمت نیز با ۱۱۰ واحد کاهش به رقم ۴۱۰ هزار واحد رسید.

همچنین معامله گران بورس تهران با انجام ۲۸۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش ۵۱ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال بیش از ۶ میلیارد و ۶۷۴ میلیون سهم و اوراق مالی معامله کردند.

روز اول اسفند شاخص فرابورس در پایان معاملات با ۳۸ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۷۹۸ واحد رسید.

امروز بیش از ۶۲۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی در قالب ۲۰۰۵۴۲ نوبت داد و ستد شد که ارزش آنها به بیش از ۳۸۰۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

پنجمین روز بورس: در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲ اسفند ماه بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته ۵۷۳ واحد کاهش یافت و شاخص کل به رقم ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل ارز ایران با افت ۱۲ واحدی به ۲۴ هزار و ۷۸۵ واحد رسید. ارزش بازار بازار اول و دوم بورس ایران به ۱۳ همات و ۶۹۲ میلیارد تومان رسید و ۲۸۸ هزار و ۲۵۱ نوبت معامله شد.

شاخص هم وزن نیز با افت ۱۵۶ واحدی به عدد ۷۲۶ هزار و ۹۳۳ واحد رسید.

در این روز بیش از ۲۶۰ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

لازم به ذکر است در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای بپس، دماوند، خاور، آریا و مادیرا بیشترین تاثیر را بر رشد و نمادهای هرمز و فسبا بیشترین تاثیر را بر افت داشتند. از شاخص کل واحد پولی ایران.

پیش بینی بازار سهام فردا

با توجه به اینکه شاخص کل بورس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه افزایش و بورس در روز چهارشنبه کاهش یافت. بنابراین احتمال افزایش جزئی بورس در روز شنبه وجود دارد، بازار سرمایه به طور ناگهانی تغییر جهت می دهد، بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا بورس صعودی می کند یا نزولی؟ آیا بورس فردا شنبه پنجم است؟ اسفند آیا ماه طلوع می کند؟

بورس در روز شنبه به کدام سمت می رود؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا