فناوری

پیش بینی رئیس اتحادیه طلا در مورد آینده بازار طلا پس از جریان مالیات

ایران تحلیل: بذرافشان در خصوص شکل گیری بازارهای غیررسمی با سیاست های مالیاتی دولت در حوزه طلا گفت: در هفته اخیر شرایطی در صنعت طلا به وجود آمده که همه افسرده تر شده اند. نتایج این اقدام منجر به فرار سرمایه از کشور و فرار مالیاتی می شود. اعتمادسازی باید نسبت به دولت، تجارت، اموال و مالیات انجام شود. این موضوع نیازمند یک پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی قوی است. اکنون فرد سکه را از دلال در خیابان می خرد تا کد ملی وی ثبت نشود. سپس به اتحادیه اشاره می کند که سکه بدون بانک است و کد استاندارد ندارد اما چگونه باید پیگیری کرد؟ مردم باید مطمئن باشند که ثبت کد ملی به آنها آسیبی نمی رساند.

سیاست های مالیاتی دولت در حوزه طلا و ثبت خرید و فروش در سامانه های مختلف مالیاتی چالش های مختلفی را در بازار طلا ایجاد کرده و در برخی موارد شاهد اعتراض و مطالبه چند روزه برخی طلافروشان بوده ایم. . حالا طلافروشان دست به کار شده اند اما نگرانی از رفتار عجولانه دولت در قبال این تجارت همچنان در بازار وجود دارد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره تعویق سه ماهه سامانه جامع تجارت به «انتخ» گفت: طبق جلسه ای که با وزارت کشور و مسئول مربوطه داشتیم، دولت برنامه ریزی در این زمینه سه ماه به تعویق افتاده است. افتاده است. برای انجام بررسی های لازم و پس از آرامش و آگاهی در بازار، طرح مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

وی در ادامه درباره سرپیچی مردم از نظام های حکومتی اظهار داشت: مشکل اصلی تعدد نظام هاست; در سامانه معاملات بحث امنیت و ثبت سرمایه مطرح است و مصرف کننده باید کد ملی خود را ارائه کند. کد ملی در سامانه های فروشگاهی الزامی نیست. تعدد سیستم ها باعث سردرگمی و مشکلاتی برای همکاران و عموم مردم می شود. در طول اجرای این قوانین، بسترهای آموزشی و اطلاع رسانی ضعیف بود. زمانی که ۴۸ ساعت قبل از این اطلاعیه با یک سری اطلاعات نادرست و نادرست فضای مسموم در فضای مجازی ایجاد می کنند.

نوشته های مشابه

وی افزود: بحث این سامانه ها در حال حاضر ربطی به مالیات ندارد و بحث شفافیت خرید و فروش و فرار مالیاتی است. فاکتورهای الکترونیکی باید در سامانه های فروشگاهی ثبت شود و سه ماه فرصت داده شده تا به تدریج این کار انجام شود. جرایم این کار که در صورت عدم ثبت به تعویق می افتد.

بذرافشان درباره برداشت منفی از مالیات در بازار طلا گفت: سامانه جامع تجارت از سال گذشته اجرایی شد و واکنش همکاران ما به این موضوع از جمله ثبت سرمایه اولیه و امنیت سامانه این بود. موضوع بحث این است که بستر آموزشی برای افراد جامعه وجود ندارد. وقتی از مردم کد ملی خود را می خواهند، احساس می کنند که بعداً با مشکل مواجه خواهند شد. طلا یکی از گران ترین فلزات دنیاست و مردم به دلیل ترس از ثبت هویت وارد فضاهای غیر صنفی، دلالی و مجازی شده اند. این باعث شد مردم طلا را بدون کد استاندارد و سکه بدون بانک بخرند. با توجه به اینکه این افراد صنفی نیستند نمی توانیم پیگیری کنیم. دولت باید بر نقش اعتمادسازی بین افراد جامعه و سازمان امور مالیاتی و همچنین همکاران ما در این زمینه تاکید کند. نگاه تشکل های صنفی و مالی باید تجاری باشد و چهره بد مالیاتی از بین برود. در روزهای گذشته حرف های غیرحرفه ای زده شد.

بذرافشان درباره شکل گیری بازارهای غیررسمی با سیاست های مالیاتی دولت در حوزه طلا گفت: هفته گذشته شرایطی در صنعت طلا به وجود آمد که همه درگیر رکود بیشتر شدند. نتایج این اقدام منجر به فرار سرمایه از کشور و فرار مالیاتی می شود. اعتمادسازی باید نسبت به دولت، تجارت، اموال و مالیات انجام شود. این موضوع نیازمند بستر قوی آموزشی و اطلاع رسانی است. اکنون فرد سکه را از دلال در خیابان می خرد تا کد ملی وی ثبت نشود. بعد به اتحادیه اشاره می کند که سکه بدون بانک است و کد استاندارد ندارد، اما چگونه باید پیگیری کرد؟ مردم باید مطمئن باشند که ثبت کد ملی ضرری برای آنها نخواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا