طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار/ دلار سناریوی سقوط را استارت زد؟

برزو حق شناس، تحلیلگر بازار ارز در گفتگو با ایران تحلیل توضیح داد:






در هفت روز گذشته قیمت دلار با تخفیف های سرسام آور به روال قبلی خود بازگشته و در کریدور ششم به طور مستمر کاهش یافته است. کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت این اسکناس در مرحله اصلاح است. برزو حقشون، تحلیلگر اقتصادی، دو سناریو برای قیمت دلار در هفته های آینده پیشنهاد می کند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته با ۲۵۰۰ تومان کاهش به انتهای کریدور ششم سقوط کرد. روند نزولی به گفته بسیاری از اقتصاددانان نتیجه دستکاری ارز توسط سیاستگذاران است و دلار را وارد روند اصلاحی کرده است.

قیمت دلار وارد فاز اصلاحی شد

برزو حق خوصه اقتصاددان با تاکید بر اینکه روند قیمت دلار جدا از فراز و نشیب های هیجانی در مرحله اصلاح قیمت است، به ایران تحلیل تاکید کرد: هفته دوم برای روند قیمت دلار روز سرنوشت سازی بود. این اسکناس با کاهش ارزش بازگشایی شد و اجازه تجاوز از سقف ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان را نداشت.

وی افزود: اگر دلار در هفته جاری با روند صعودی بازگشایی می شد، این نرخ دوباره به کریدور هفتم صعود می کرد، اما تغییر قیمت دلار را وارد فاز اصلاح کرد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در صورت کاهش قیمت اسکناس آمریکایی، مرحله اصلاح ماه ها طول می کشد. خرداد و تیر راهروی پنجم به سمت طبقه هشتم شروع می شود و طبقه جدید آن در این مناطق خواهد بود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا