طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار یک اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز دوشنبه روند نزولی بسیار محدودی را تجربه کرد و با همان قیمت روز گذشته معامله شد. به گفته معامله گران، به دلیل کمبود بودجه در آخرین روز بهمن بازار ارز به سختی نوسان داشت.



به گزارش ایران تحلیل، در سومین روز هفته قیمت دلار با نوسان محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومان در کانال جدید باقی ماند. این اسکناس روز دوشنبه در مرحله اول کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد. بررسی های امروز بازار ارز نشان می دهد که کاهش تقاضا باعث شده قیمت اسکناس های آمریکایی متضرر شود. برخی از معامله گران روز آخر با دست خالی از کنار فعالان بازار عبور کردند بهمن دلیل حرکت محدود قیمت دلار عنوان شده است. در سومین روز هفته، نوسان قیمت طی چند ساعت معاملاتی این تغییر را به کانال ششم بازگرداند اما در نهایت قیمت در کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی بسته شد.

برخی از معامله گران بازار ارز، بی پولی در بازار را که در پایان هر ماه رایج است، دلیل نوسانات دلار در روز دوشنبه عنوان کردند. آنها با بیان اینکه در بازار خبری نیست از کاهش تقاضا خبر دادند.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان هفته

کارشناسان اقتصادی معتقدند بازارساز توانایی کنترل بازار را در کوتاه مدت با تحویل یا عدم تحویل دارد. اما در بلندمدت نرخ ارز تابع نقدینگی و تورم است. آنها می گویند نقدینگی در حال افزایش است و کسری تراز عملیاتی بودجه در بلندمدت بر قیمت ارز تاثیر می گذارد.

لازم به ذکر است که تحلیلگران بازارهای مالی این هفته را روز مهمی برای رشد قیمت دلار تا پایان سال می دانند. آنها می گویند اگر قیمت دلار بتواند بالای کانال ۵۶ هزار تومان تثبیت شود تا قبل از پایان سال به سقف جدیدی می رسد و اگر بازارساز بتواند دلار را کنترل کند و نگذارد دلار در محدوده ۵۷ هزار تومان تثبیت شود. تومان بعید است که دلار تا پایان سال ثابت بماند. وارد کانال بالاتر شوید

به نظر می رسد رمزها و سیگنال های وارد شده به بازار از سوی بانک مرکزی حکایت از خالی بودن دست بازارساز دارد و وی برای کنترل نرخ دلار دست به اقدامات عجیبی مانند تمدید ۳۰ درصدی اوراق یا محدود کردن تراکنش های بانکی زده است.

بازگشت دلار به داخل بهمن مثبت بود

لطفا توجه داشته باشید که دوشنبه ۳۰ بهمن درهم با تخفیف ۸۰ تومانی به قیمت ۱۵ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با افت ۱۰۰ تومانی به ۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس روز دوشنبه ۵۰ تومان رشد کرد و ۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. قیمت یورو نیز با ۱۰ تومان کاهش به قیمت ۶۱ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا