طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 17 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:



سکه امامی در کانال ۴۰ میلیونی معامله می شد



قیمت طلا و سکه در روز یکشنبه با کاهش ارزش دوباره افزایش یافت. روند نزولی قیمت بازار طلا زمانی رخ داد که بازارهای جهانی بسته بودند و دلار عامل اصلی کاهش قیمت در بازار طلا بود. معامله گران، تزریق اخبار سیاسی مطلوب به بازارهای مالی از سوی سیاست گذاران را دلیل کاهش قیمت ها در بازارهای مالی می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با کاهش قیمت دلار همزمان شد و روند نزولی داشت. کاهش قیمت در بازار طلا و سکه با تلرانس ۱۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومانی رخ داد و باعث سقوط برخی قطعه سکه به کانال پایین شد.

اسکرین شات 5 مه 2024 در 5:22:52 ب.ظ

معامله گران کاهش بیشتر قیمت طلا را پیش بینی می کنند

معامله گران تاثیر اخبار سیاسی بر بازار ارز را دلیل روند نزولی قیمت ها و آرامش بازارهای مالی می دانند. برخی از فعالان بازار طلا مشکل سامانه جامع معاملات و روند نزولی قیمت ها در بازار طلا را دلیل بی مهری معامله گران از بورس می دانند و معتقدند بازار طلا در رکود است.

فعالان بازار طلا انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری کاهش بیشتری پیدا کند. آنها کف قیمت سکه امامی را ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می دانند و معتقدند این محدوده منطقه مناسبی برای خرید است.

شایان ذکر است در پایان بازارهای جهانی، اونس جهانی طلا در قیمت ۲۳۰۱ دلار و اونس جهانی نقره ۲۶ دلار و ۵۵ سنت ثابت است. هر گرم نقره ۹۹۹ با افت ۹۷۰ تومانی نسبت به آخرین معامله هفته گذشته، ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش گذاری شده است.

سکه امامی ۹۰۰۰۰۰ تومان است

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب در ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز یکشنبه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

حباب سکه در همه قسمت ها کاهش یافت

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۸۶ هزار تومانی به کانال ۱۴ میلیون تومان سقوط کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۸۹ هزار تومان کاهش معادل ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۱۶ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز یکشنبه در تمام بخش‌ها کمتر بود. حباب سکه امامی ۲۳۷ هزار تومان، سکه بهار ۴۴ هزار تومان، نیم سکه ۳۲۲ هزار تومان، ربع سکه ۴۶۱ هزار تومان و سکه گرمی ۱۳۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا