طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 27 آذر 1402 / بازار طلا از رکود خارج می‌شود؟

به گزارش ایران تحلیل، روز گذشته روند قیمت طلا و سکه نامتعادل بود. اگرچه قیمت دلار تغییری نکرد، اما بازار فلز زرد هر سه نوسان صعودی، نزولی و خنثی را تجربه کرد. به گفته دلالان بازار طلا، کاهش ۶ تا ۱۰ درصدی قیمت از ابتدای امسال و یخ زدگی قیمت دلار، واحدهای معاملاتی بازار طلا را در شرایط بحرانی قرار داده است. فعالان این بازار امیدوارند در ماه های پایانی سال روند توسعه بازار طلا بهبود یابد.

لازم به ذکر است که بازارهای جهانی در پایان هفته قرار دارند و قیمت شقایق در بازار جهانی به ارزش ثابت ۲۰۱۹ دلار است.

تحلیلگران بازارهای مالی تغییرات قیمتی چند روز اخیر را یک روند تلقی نمی کنند و فرض می کنند که بازار در مسیری خنثی حرکت می کند. همگرایی بالای بازار فلز زرد با دلار اندکی تعدیل شده که دلیل آن نیز یخ زدگی قیمت این اسکناس است; در حال حاضر انس جهانی بازیگر فعال تری در بازار داخلی است.

آیا سرمایه گذاری بلندمدت در بازار طلا ارزشش را دارد؟

ابراهیم محمدولی، فعال بازار طلا با تاکید بر عملکرد نسبتاً ثابت قیمت طلا و سکه از ابتدای سال جاری به ایران تحلیل گفت: با وجود رکود تقاضا در بازار طلا، سایه روند نزولی در این بازار شدیدتر است. تاثیر اخبار جنگ در منطقه خنثی شده و سیگنال های سیاسی مساعد مانع از افزایش قیمت در بازار فلز زرد شده است.

این مقام سابق صنفی با تاکید بر ثبات فعلی بازار طلای داخلی، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تقاضا در بازار طلا تا پایان سال اندکی افزایش پیدا کند.البته باید توجه داشت که نباید انتظار شدیدی داشت نوسانات قیمت.”

محمدولی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بازار طلا نباید کوتاه مدت باشد، اظهار داشت: برای سرمایه گذاری در این حوزه نباید به سود کوتاه مدت فکر کرد، باید توجه داشت که خرید و فروش طلا در کمتر از ارزشش را برای ۶ ماه دارد بنابراین سرمایه گذاری در این بازار باید بلندمدت و چند ساله باشد.»

سکه بهار به کانال ۲۵ میلیونی بازگشت

دیروز ۲۵ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رشد محدود ۱۰ هزار تومانی ۲۹ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان معامله می شد. سکه بهار با افزایش ۹ هزار تومانی تا کانال ۲۶ میلیون تومان صعود کرد اما در پایان معاملات دیروز این قطعه به کانال ۲۵ میلیونی بازگشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان معامله شد.

دیروز سایر قطعات سکه بدون تغییر معامله شد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلا کاهش یافت

دیروز قیمت طلا در برابر سکه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۰۹ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۶ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه رشد کرد. حباب سکه امامی ۱۶۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۴۳ هزار تومان، نیم سکه ۷۷ هزار تومان، ربع سکه ۳۷ هزار تومان و سکه گرم ۱۹ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا